Az elmúlt évtizedben 30 százalékkal csökkent az a forgalom, amelyet a középiskolások generáltak a plázákban, ezért egyre több bevásárlóközpont kénytelen bezárni – derül ki a Quartz amerikai felméréséből, amelyben 7500 tizenéves vett részt. Ez a tendencia hazánkat is elérte.
Az amerikai fiatalok szerint már nem annyira menő a plázákban lógni, a vásárlás nem tartozik a kedvenc időtöltéseik közé. Helyette inkább beülnek egy étterembe, kávéznak, beszélgetnek, minőségi időt töltenek a barátaikkal. A felmérésből kiderül, hogy ezek a fiatalok a hagyományos vásárlás helyett gyakrabban rendelnek online.
Ez a folyamat már hazánkban is megfigyelhető. A tavalyi évben végzett felmérések szerint a webshopoknak egyre több új, huszonéves regisztrált vásárlója van.
„2016 második félévében közel 70 ezer új regisztrált vásárlónk lett a 18-24 éves korosztályból. Érezhető, hogy egyre több fiatal választja az online vásárlást a hagyományos vásárlás helyett – mondta Gerhát-Molnár Irina a Brands.hu ügyvezető igazgatója.
Szerintük ez azért van így, mert az online vásárlásnak számos előnye van. A fiatal nem költ többet, mint amennyit eltervezett – nincs hamburger, süti, kávé, váratlan költés – nem kell azonnal fizetni, (ráér napokkal később, amikor megérkezik a csomag), összehasonlíthatja a vásárlás pillanatában az árakat más webshopokkal, így számára a „legmegfelelőbb” helyen vásárolhat. A plázák szinte teljes kínálata fent van weben is, hiszen a legtöbb márkának önálló webshopja van, illetve ott vannak a fashion webáruházak is, amelyek egyszerre akár 100 márka kínálatát tartják.