eur:
402.61
usd:
373.12
bux:
89126.91
2025. április 1. kedd Hugó
Sorszámcsíkot ragasztanak egy forgalmi engedélybe a műszaki vizsga végén egy tatabányai vizsgahelyen 2016. január 12-én. Idén januártól változott a műszaki vizsga rendje, kötelező lett az előminősítő vizsga. Azok a gépkocsik, amelyek ezen nem felelnek meg, nem is kerülhetnek a vizsgabiztosok elé.
Nyitókép: MTI Fotó: Bodnár Boglárka

Óriási változás jön a külföldről behozott használt autók vizsgáztatásánál

Alapjaiban változtatnák meg a külföldről behozott használt autók magyarországi forgalomba helyezése előtti műszaki vizsgáztatás szabályait.

Az új szabályozás értelmében a jövőben nemcsak a kormányhivatalokhoz tartozó hatósági vizsgaállomásokon elvégzett átvizsgálás után kaphatnának magyar rendszámot az Európai Unió országaiból származó használt járművek. Bevonnák a vizsgáztatásba a jelenleg kizárólag hazai járművek időszakos műszaki vizsgáztatásával foglalkozó, magánkézben lévő állomásokat is – írja a Telex.

Ha az Európai Unió más országából hozott autó kinti műszaki vizsgája legalább egy hónapig érvényes, az első itteni tulajdonos az egyszerűbb, mindössze 11 ezer forintos honosítási eljáráson vehetne részt. Ez egy rövid átvizsgálásból, illetve a jármű egyedi azonosítószámainak kísérődokumentumokban szereplő azonosítószámok összevetéséből áll.

Azoknak a járműveknek, amelyek kinti műszakija kevesebb mint egy hónapig érvényes, a körülbelül 57 ezer forintos egyedi forgalomba helyezési eljárást kell lefolytatniuk. Ez a most még kizárólag hatósági állomásokon végzett eljárás alapos műszaki ellenőrzésből és a dokumentumok, illetve azonosítószámok egyeztetéséből áll. Mindkét lehetőségre igaz, hogy ha mindent rendben találtak, a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál megállapítják a regisztrációs adó összegét.

A járműhonosításra vonatkozó rendeletek módosítása után nem lenne kötelező a hatósági vizsgaállomásokhoz fordulni az EU-ból származó használt autók és egyéb járművek magyarországi regisztrációjához, mert azt ezentúl bármely járműkategóriában piaci szolgáltató is elvégezhetné. A változás egyúttal azt is jelentené, hogy egyedi forgalomba helyezési eljárásra a továbbiakban csak az Európai Unión kívüli, úgynevezett harmadik országból, jellemzően az Egyesült Államokból származó járművek esetében lenne szükség. Ezeket változatlanul a hatósági vizsgaállomások egyikére kellene elvinni.

Mindez azért lenne jelentős fejlemény a portál szerint, mert az utóbbi években a hatósági állomásokon kirobbant korrupciós botrányok, valamint az ezek következtében több helyen kialakult szakemberhiány miatt sokszor nehézkessé vált az időpontfoglalás, sokat kellett várni a honosításra és az egyedi forgalomba helyezési eljárásra, főleg a két budapesti hatósági állomáson.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Demkó Attila: európai érdek, hogy nyissuk már ki a szemünket!

Demkó Attila: európai érdek, hogy nyissuk már ki a szemünket!

Milyen titkok derültek ki az elmúlt napokban a The New York Timesból? Miért nem jó az európai vezetők stratégiája az Egyesült Államokkal és Donald Trumppal kapcsolatban? Mi az USA érdeke Oroszország kapcsán? Miért támogatják a britek ilyen erőteljesen az ukránokat? Ezekről a kérdésekről is beszélt Demkó Attila, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programvezetője az InfoRádió Aréna című műsorában.

Száj- és körömfájás: az állatorvos szerint a vakcinázott és a betegségen áteső állatok is időzített bombák

Csak akkor érhető el a teljes mentesség, ha már nem lesz egyetlenegy beteg vagy vakcinázott állat sem az országban – mondta az InfoRádióban Csivincsik Ágnes. A Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem tudományos főmunkatársa hozzátette: ma már nem olyan jó a szarvasmarhák ellenálló képessége, mint a hetvenes években, az újszülöttek pedig még érzékenyebbek.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.01. kedd, 18:00
Csicsmann László
Közel-Kelet szakértő, a Budapesti Corvinus Egyetem tanára
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×