Infostart.hu
eur:
388.89
usd:
331.23
bux:
108783.37
2025. december 18. csütörtök Auguszta
Welding robots movement in a car factory
Nyitókép: WangAnQi/Getty Images

Lapértesülés: összeszerelő üzem lesz csak a BYD szegedi autógyára mellett

Kínából szállítják majd Magyarországra az akkumulátorok részegységeit, melyeket aztán a dél-alföldi városban illesztenek össze és szerelnek be az autókba.

Ahogy arról az Infostart is beszámolt, Szegeden építi meg első európai üzemét a világelső elektromosautó-gyártó kínai BYD. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter még 2023 decemberében közölte: a magyar gazdaság modern kori történetének egyik legjelentősebb beruházása veszi kezdetét, amely több ezer új munkahelyet teremt a régióban és biztosíthatja, hogy a magyar gazdaság hosszú távú és fenntartható növekedési pályán maradjon.

Az üzemnek helyszínt biztosító telek adásvételi előszerződését január végén írták alá. „Ennek a gyárépítésnek a hatása hasonló lesz, mint az Audi győri, a Mercedes kecskeméti, a BMW debreceni vagy éppen a Suzuki esztergomi gyárépítésének. Az egész város kap egy új lendületet, új dimenzióba kerül, ami jó Szegednek, jó a szegedieknek” – fogalmazott a bejelentéskor Szijjártó Péter.

Kezdetben a BYD állítólag azt is számításba vette, hogy esetleg Magyarországon gyártassa az akkumulátorokat szegedi autógyárához, de erről végül letett a kínai vállalat. A Népszava értesülése szerint

Szegeden csak összeillesztik az akkurészegységeket, majd beteszik azokat az autókba, vegyipari tevékenységet nem fognak folytatni a dél-alföldi városban.

A lap szerint a döntés hátterében az állhat, hogy a gyártáshoz felhasznált grafitot mindenképpen ide kellene hozni Kínából, melynek eredményeképpen alig van költségkülönbség aközött, hogy az alapanyagot vagy a részegységet szállítják hazánkba, így viszont megspórolják az új akkumulátorgyár felépítésének költségeit.

Címlapról ajánljuk
Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Az európai, és ezen belül a német autóipar válsága kényszerítette végül az Európai Uniót, hogy módosítsa három évvel ezelőtt hozott határozatát a belső égésű motorok, azaz a benzines és a dízel meghajtású új autók 2035-től tervezett tilalmáról. Az erről szóló, egyelőre még európai parlamenti és tagállami jóváhagyásra váró javaslat Németországban máris vitát váltott ki.

Orbán Viktor: az EU nagyon veszélyes ösvényre lépett

Orbán Viktor miniszterelnök szerint az Európai Unió nagyon veszélyes ösvényre lépett azzal, hogy megkerülte az egyhangúságot a befagyasztott orosz vagyonról szóló, eddig félévente egyhangú döntést igénylő határozatoknál.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Ázsiában többnyire emelkedtek a tőzsdék ma reggel, az európai piacokat azonban iránykeresés jellemezte napközben, az amerikai indexek pedig lefordultak délután a technológiai papírok vezetésével. A magyar tőzsde a lemaradók között volt, az OTP és a Richter húzta le a BUX-ot. Mindeközben emelkedik az olajár, miután Donald Trump elrendelte a Venezuelába érkező vagy onnan induló szankcionált olajszállító tartályhajók teljeskörű blokádját, ami új geopolitikai feszültségeket keltett a keresletet övező aggodalmak mellett.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×