eur:
402.37
usd:
371.5
bux:
91415.63
2025. március 29. szombat Auguszta
Welding robots movement in a car factory
Nyitókép: WangAnQi/Getty Images

Lapértesülés: összeszerelő üzem lesz csak a BYD szegedi autógyára mellett

Kínából szállítják majd Magyarországra az akkumulátorok részegységeit, melyeket aztán a dél-alföldi városban illesztenek össze és szerelnek be az autókba.

Ahogy arról az Infostart is beszámolt, Szegeden építi meg első európai üzemét a világelső elektromosautó-gyártó kínai BYD. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter még 2023 decemberében közölte: a magyar gazdaság modern kori történetének egyik legjelentősebb beruházása veszi kezdetét, amely több ezer új munkahelyet teremt a régióban és biztosíthatja, hogy a magyar gazdaság hosszú távú és fenntartható növekedési pályán maradjon.

Az üzemnek helyszínt biztosító telek adásvételi előszerződését január végén írták alá. „Ennek a gyárépítésnek a hatása hasonló lesz, mint az Audi győri, a Mercedes kecskeméti, a BMW debreceni vagy éppen a Suzuki esztergomi gyárépítésének. Az egész város kap egy új lendületet, új dimenzióba kerül, ami jó Szegednek, jó a szegedieknek” – fogalmazott a bejelentéskor Szijjártó Péter.

Kezdetben a BYD állítólag azt is számításba vette, hogy esetleg Magyarországon gyártassa az akkumulátorokat szegedi autógyárához, de erről végül letett a kínai vállalat. A Népszava értesülése szerint

Szegeden csak összeillesztik az akkurészegységeket, majd beteszik azokat az autókba, vegyipari tevékenységet nem fognak folytatni a dél-alföldi városban.

A lap szerint a döntés hátterében az állhat, hogy a gyártáshoz felhasznált grafitot mindenképpen ide kellene hozni Kínából, melynek eredményeképpen alig van költségkülönbség aközött, hogy az alapanyagot vagy a részegységet szállítják hazánkba, így viszont megspórolják az új akkumulátorgyár felépítésének költségeit.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
A német kancellár tettre kész, de nem  mindenben

A német kancellár tettre kész, de nem mindenben

Az Egyesült Államok után kezdettől fogva Németország volt az az ország, amely legtöbb fegyverrel, illetve pénzügyi segítséggel támogatta Ukrajnát. A német támogatás fő koordinátora Olaf Scholz kancellár volt, aki immár csak ügyvezetőként képviselte országát a "tettrekészek" párizs csúcstalálkozóján.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.31. hétfő, 18:00
Demkó Attila
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programvezetője
Alig kap figyelmet ez a globális probléma, pedig Magyarországon is 1,5-2 millió ember egészségét veszélyeztetheti

Alig kap figyelmet ez a globális probléma, pedig Magyarországon is 1,5-2 millió ember egészségét veszélyeztetheti

Bár a zajszennyezés a levegő- vagy vízszennyezéshez képest kevesebb figyelmet kap, azonban világszerte egyre nagyobb problémát jelent. Hosszú távon komoly egészségügyi problémákat okozhat a stressztől, alvászavartól kezdve a szív- és érrendszeri betegségekig. A zajszennyezés fő forrásának a közúti közlekedés számít. Az EU-ban a lakosság több mint 20%-a él olyan területeken, ahol a közlekedési zajszint már káros az egészségre, míg Magyarországon mintegy 1,5 millió ember van kitéve a közúti zajterhelésnek. A zajszennyezés egyéb formáit is beszámítva viszont itthon akár 2 millió ember is érintett lehet.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×