eur:
410.64
usd:
393.87
bux:
0
2024. december 29. vasárnap Tamara, Tamás
Nyitókép: BKK

A felújítás után is sorban áznak be a 3-as metró állomásai

Bár több mint 200 milliárd volt a rekonstrukció, de a BKV szerint a beázásokat csak csak egy teljesen új épületszerkezet (és vízszigetelés) kialakításával lenne lehetséges.

A 3-as metró több megállójánál is tócsákban áll a víz és látványos vízfolyások alakultak ki az elmúlt időszak kitartó esőzése és havazása nyomán. Ilyen gondokról érkeztek hírek a Corvin-negyed, a Határ út, a Kőbánya-Kispest, a Deák Ferenc téri, a Forgách és a Pöttyös utcai állomásról is - számolt be róla a Népszava.

"Ez a metró üzemeknél nem ritkaság. Jelen esetben is csak azért érdekes, mert nem rég fejeződött be a vonal rekonstrukciója" - kommentálta a Metróért Egyesület a beázásokat a lapnak, utalva arra, hogy a 217,5 milliárd forintos felújítás öt évnél is tovább tartott, az utolsó állomást idén májusban adták át.

A lap azt írja, a BKV Zrt. nem tagadta a beázásokat, sőt, meglehetősen furcsa okkal magyarázták, pláne egy ekkora beruházás után.

A közlekedési vállalat ugyanis a lapnak küldött válaszában azt írja: "talajvizek és egyéb csurgalékvizek sajátossága, hogy meghatározhatatlanul mozognak a talajszerkezetben, így, ha egy adott vizesedési hibahelyen elvégezzük a vízelzárást, egy közeli helyen újra megjelenhet a vizesedés". Ami még inkább lényeges, hogy a 217,5 milliárdba kerülő metrófelújítási projekt keretében "a felújítási időszak közben már aktív, látható vizesedések vízzárása történt meg".

Vagyis a magyarázat szerint csak ott végeztek vízszigetelést, ahol már látható volt a beázás.

A lap szerint a BKV még hozzáteszi: "a metró föld alatti épületszerkezetei 30-50 évesek, így a talajvizek és egyéb csurgalékvizek teljes kizárása csak egy teljesen új épületszerkezet (és vízszigetelés) kialakításával lenne lehetséges". Mint írják, a legközelebbi felújításra csak évtizedek múlva lesz forrás, amikorra ezek a szerkezetek már 60-80 évesek lesznek. Milyen állapotban lesz addigra az alagútszerkezete és vízszigetelése? - teszik fel a kérdést.

"Az M3 metróvonal üzemeltetője a felújítás előtt is és a felújítást követően is felkészült a várható vizesedések mielőbbi elhárítására"

- írta megnyugtatásul a közlekedési vállalat.

Mint írják, a BKV végezetül még megjegyezte: "A metrófelújítás műszaki tartalmának meghatározása és kivitelezése az érvényes építésügyi szabványokban és előírásokban elrendelt követelmények maximális betartása mellett történt, azonban a napjainkban egyre hatványozottabban előforduló extrém időjárási körülmények (például: rövid időn belül lezúduló extrém mennyiségű csapadék) kiszámíthatatlan káros hatásai ellen rendkívül nehéz a hatékony védekezés".

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Sejtik, mi vezetett a dél-koreai légi katasztrófához, de sok a kérdőjel

Sejtik, mi vezetett a dél-koreai légi katasztrófához, de sok a kérdőjel

Bizonytalanság övezi szakértők körében a Dél-Korea területén történt, az eddigi legtöbb halálos áldozatot követelő repülőgép-szerencsétlenség lehetséges okait, különösen a madárbecsapódásról szóló első hivatalos feltételezést.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×