Infostart.hu
eur:
390.42
usd:
331.48
bux:
111046.97
2025. december 23. kedd Viktória
A 3-as metró a felújított szerelvényei a BKV Kőér utcai járműtelepén, ahol sajtótájékoztatót tartott a kocsik műszaki állapotáról Héri József, a BKV Metró Üzemigazgatóságának vezetője 2020. január 22-én.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Megtört a csend metróügyben: visszatámadnak az oroszok

Három évig a periratokat sem vette át a szerelvények kártérítési ügyében a felújítást végző orosz cég, most meg ellenkérelmet nyújtottak be.

Több mint három évig nem vette át a periratokat a hármas metró szerelvényeit hivatalosan felújító, a valóságban újragyártó orosz Metrowagonmash - tudta meg a Népszava. Mint írják, mikor a cég már nem halogathatta tovább a dolgot, rögtön támadásba lendültek és ellenkérelmet nyújtottak be a perben - árulta el a lap kérésére a BKV. A Fővárosi Törvényszéken indított, 38 milliárd forintos BKV-követelésről döntő peres eljárás befejezése így még távolabbra tolódik. A labda most újfent a BKV térfelén pattog, a cég most állítja össze az MVM által benyújtott ellenkérelemre választ adó nyilatkozatát.

A lap azt írja, a BKV már 2017-ben megállapította, hogy az M3-as metróvonal járműállományának korszerűsítéssel egybekötött felújítására 219,2 millió euróért (akkori árfolyamon mintegy 69 milliárd, jelenlegin 83 milliárd) forintért vállalkozó „Metrowagonmash a szállítói szerződésben vállalt feladatok jelentős részét késedelmesen vagy egyáltalán nem teljesítette”.

Az orosz fél semmit nem ismert el és semmilyen kártérítési összeget nem tartott elfogadhatónak.

A BKV és a főváros a per mellett döntött, és 2019 februárjában beadta a keresetet, a pert azonban évekig blokkolta az orosz cég azzal, hogy meghiúsította a keresetlevél és nagy számú mellékleteinek kézbesítését. Első fokon a Fővárosi Törvényszék járt el, az előző években több alkalommal is megkérte az Igazságügyi Minisztériumot az eljárás dokumentumainak alperes részére történő hivatalos kézbesítésére, az pedig mindegyik esetben jogsegélykérelemmel továbbította a dokumentációt az orosz igazságügyi minisztériumnak, a címzettet azonban sosem sikerült elérni.

Most változás történt, a Metrowagonmash átvette a periratokat, és úgy tűnt, megkezdődhet a per.

Mindez gyakorlatilag egybeesett azzal, hogy a kormány kiharcolta, Magyarország továbbra is behozathat alkatrészeket az orosz vállalattól és folytathatja a szerelvények karbantartását a 11. szankciós csomag ellenére.

A lap azt írja, a Metrowagonmash, bár felújításra szerződött, de gyakorlatilag új kocsikat szállított, csak éppen borzasztó minőségben. A városvezetés utasítására elkészült jelentés 18 sorozathibát tárt fel, így örökös piacot biztosíthatunk az orosz cégnek. A BKV követelése az idő múlásával egyre csak nő, szeptemberre már nagyjából 100 millió euróra (körülbelül 38 milliárd forint) emelkedett különféle kötbérek, kárátalány, illetve kártérítés jogcímén.

Címlapról ajánljuk
A januártól életbe lépő változásokról szólt az idei utolsó Kormányinfó

A januártól életbe lépő változásokról szólt az idei utolsó Kormányinfó

Az ünnepek miatt szokatlan időben, kedden délután fél 4-től kezdték a Kormányinfót. Orbán Viktor miniszterelnök korábban azt posztolta, hogy az év valószínűleg utolsó kormányülését tartották kedden. A Kormányinfón nem hangzott el nagy bejelentés, elsősorban a januártól életbe lépő változásokat ismertették. A kormányülésen szó esett a Benes-dekrétumokról is, Orbán Viktor tárgyalt szlovák kollégájával az ügyről – mondta Gulyás Gergely.

Ezeket tanácsolja a szakértő, hogy biztonságosak legyenek az ünnepi fogások

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal élelmiszeriparért és élelmiszerbiztonsági ellenőrzésért felelős elnökhelyettese az InfoRádióban arról beszélt, mire figeljünk a nyers húsok, halak és tojás esetén annak érdekében, hogy semmilyen emésztőrendszeri panasz, megbetegedés ne árnyékolja be az adventi és karácsonyi időszakot.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×