A Népszava kérte ki az adatokat az érintett szervezetektől annak apropóján, hogy a mentőszolgálat sebességkorlátozást vezetett be a mentőbalesetekre hivatkozva. A lap szerint az adatokból kiolvasható, hogy a mentők 12-szer több kilométert tettek meg, mint a tűzoltók, ám így is másfélszer több baleset történt a tűzoltókkal.
Korábban az Infostart is megírta, hogy novembertől új közlekedési szabályok vonatkoznak a mentőkre, megelőzendő a sietség miatti baleseteket. A mentőautók ezután legfeljebb 30 km/órával léphetik túl a megengedett sebességet. Így lakott területen legfeljebb 80, lakóövezetben 50, országúton 120, autópályán pedig maximum 160 km/óra sebességgel haladhatnak.
A Népszavának küldött adatok szerint az OMSZ 1026 mentője évente mintegy 50 millió kilométer tesz meg, 2021-ben 90, 2022-ben pedig 74 esetben voltak érintettek mentőautók közúti balesetben.
A portál szerint a rendőrségnek ezzel szemben október végén 8291 járműve volt az utakon, melyek 2021-ben 2840-szer, 2022-ben pedig 2418-szor karamboloztak. Az ORFK a lapnak küldött adatokhoz azt is hozzáfűzte, hogy egy-egy jármű egy évben többször is érintett lehet közúti balesetben. Személyi sérülés 2021-ben 27, 2022-ben 37 alkalommal történt.
A katasztrófavédelem 775 készenléti járművel rendelkezik, melyeknek 2021-ben 89, 2022-ben pedig 102 balesete volt. Az adatokból kiderül, hogy ezek közül 10-19 esetben érte el a keletkező anyagi kár az egymillió forintot. A lap szerint a szervezet hozzátette, 2022-ben 90 ezer riasztásuk volt, és 4 millió kilométert tettek meg a helyszínek és a laktanyák között.
A cikk szerint az adatokból leszűrhető, hogy a mentők 12-szer több kilométert tettek meg, mint a tűzoltók, ám utóbbiakkal mégis másfélszer több baleset történt.
Mint írják, ezek az adatok nem adnak választ arra, miért csak a mentőszolgálatnál korlátozzák a járművek sebességét.