eur:
409.49
usd:
387.66
bux:
78965.94
2024. november 20. szerda Jolán
Nyitókép: Facebook

Több mint ötven új traffipax kerül ki Budapesten, némelyik már működik is – itt vannak a részletek

Az első kerületben tíz mérőt is felszerelnek, de a főváros 45 kameráról kötött szerződést.

A nagy visszhangot kiváltó balesetek, mint a Ferenc körúti gázolás vagy az Árpád hídi tragédia után a fővárosi és a kerületi önkormányzatok is bejelentették, hogy a rendőrséggel együttműködve sebességmérőket szerelnek fel a budapesti utakra. A vezess.hu most utánajárt, hol tartanak a fejlesztések.

Mint kiderült, az elsők között lépő II. kerületi önkormányzat a tervezett trafiboxokból már négyet üzemeltet. Ezek az eszközök jellemzően 160-180 centi magas, kis ablakokkal rendelkező dobozok, amelyekből a traffipaxok figyelik és mérik a járművek sebességét. További három mérőt napokon belül kezdenek majd kiépíteni a kerületben, mert mostanra született minden szükséges engedély és hozzájárulás. Ráadásul az eredetileg tervezett hét sebességmérő mellett további hármat terveznek, már a helyszíneket is kijelölték:

  • Kapy út 40. – üzemel
  • Máriaremetei út 132. – üzemel
  • Nagykovácsi út 4. – üzemel
  • Törökvész út 31. – üzemel
  • Zöldlomb utca 24. – október végétől telepítik
  • Árpád fejedelem útja 12. – október végétől telepítik
  • Hidegkúti út 128. – október végétől telepítik
  • Budakeszi út – tervezett
  • Hűvösvölgyi út – tervezett
  • Pusztaszeri út – tervezett

A trafiboxokba helyezett traffipaxokat a rendőrség üzemelteti, az ő régóta meglévő informatikai rendszerükbe kerülnek az adatok, és ők is küldik szét a bírságokat.

A fővárosi önkormányzat a közlekedésbiztonság fokozása érdekében első lépésként 45, fixen telepített, folyamatosan működő, sebességmérésre is alkalmas kamera beszerzéséről kötött már szerződést, sőt kísérleti jelleggel két kamera a korábban megrongált Váci úti sebességmérők közvetlen közelében már jelenleg is működik.

A további kamerák elhelyezésének helyszíneiről már egyeztetnek az érintett szervezetek, a Fővárosi Rendészeti Igazgatóság, az ORFK és a BRFK, valamint a Budapest Közút. Ezek fix sebességmérők lesznek, a telepítésük után hitelesítik majd őket, aztán normál működés szerint az adatok automatikusan kerülnek át a VÉDA rendszerbe.

Korábban az I. kerület is jelezte, sebességmérők telepítését tervezi, de most azt közölte, a kerületi rendőrkapitányság által javasolt helyszínek fővárosi kezelésűek, ezért ezekről a fővárosi önkormányzattal egyeztetnek, de trafiboxok számáról és helyszínéről bővebb tájékoztatás nem tudtak adni.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor összehívta a Védelmi Tanácsot

Orbán Viktor összehívta a Védelmi Tanácsot

A miniszterelnök szerda reggelre összehívta a Védelmi Tanács ülését az ukrajnai háború legújabb fejleményei, illetve a konfliktus eszkalációjának fokozott veszélye miatt - közölte Havasi Bertalan, a miniszterelnök sajtófőnöke.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.20. szerda, 18:00
Takács Ernő
az Ingatlanfejlesztői Kerekasztal Egyesület elnöke
Finanszírozási fordulópont előtt a hazai logisztikai befektetések piaca

Finanszírozási fordulópont előtt a hazai logisztikai befektetések piaca

A Panattoni, Európa legnagyobb ipari ingatlan befektetője ugyan csak 3 éve lépett be a hazai piacra, de már jelentős portfoliót épített fel. A beruházásokra nem önmagában fejlesztésként, hanem befektetési termékként tekint, úgy alakította ki a modelljét, hogy az intézményi befektetőktől egészen a városi vagyonkezelőkig minél több szereplő beszállhasson a projektekbe. Nemcsak a budapesti agglomeráció, hanem Kecskemét, Debrecen, Szeged, Pécs is vonzó lokáció a számukra, a fejlesztési területek kiválasztásánál a vasúti kapcsolatokat is vizsgálják. Bár jelenleg még az ESG követelmények teljesítése és a karbonlábnyom csökkentése okozza a legnagyobb kihívást a logisztikai szektor számára, a Temu térhódítása gyökerestől forgathatja fel néhány éven belül az európai e-kereskedelmet, és az azt kiszolgáló logisztikát is. A Portfolio Kemenes Lászlót, a Panattoni Hungary ügyvezető igazgatóját kérdezte a vállalat ingatlanberuházásairól, a befektetők által elvárt hozamszintekről és a kínai webshopok jelentette potenciális kihívásokról.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×