Infostart.hu
eur:
386.77
usd:
328.38
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Nyitókép: Facebook

Több mint ötven új traffipax kerül ki Budapesten, némelyik már működik is – itt vannak a részletek

Az első kerületben tíz mérőt is felszerelnek, de a főváros 45 kameráról kötött szerződést.

A nagy visszhangot kiváltó balesetek, mint a Ferenc körúti gázolás vagy az Árpád hídi tragédia után a fővárosi és a kerületi önkormányzatok is bejelentették, hogy a rendőrséggel együttműködve sebességmérőket szerelnek fel a budapesti utakra. A vezess.hu most utánajárt, hol tartanak a fejlesztések.

Mint kiderült, az elsők között lépő II. kerületi önkormányzat a tervezett trafiboxokból már négyet üzemeltet. Ezek az eszközök jellemzően 160-180 centi magas, kis ablakokkal rendelkező dobozok, amelyekből a traffipaxok figyelik és mérik a járművek sebességét. További három mérőt napokon belül kezdenek majd kiépíteni a kerületben, mert mostanra született minden szükséges engedély és hozzájárulás. Ráadásul az eredetileg tervezett hét sebességmérő mellett további hármat terveznek, már a helyszíneket is kijelölték:

  • Kapy út 40. – üzemel
  • Máriaremetei út 132. – üzemel
  • Nagykovácsi út 4. – üzemel
  • Törökvész út 31. – üzemel
  • Zöldlomb utca 24. – október végétől telepítik
  • Árpád fejedelem útja 12. – október végétől telepítik
  • Hidegkúti út 128. – október végétől telepítik
  • Budakeszi út – tervezett
  • Hűvösvölgyi út – tervezett
  • Pusztaszeri út – tervezett

A trafiboxokba helyezett traffipaxokat a rendőrség üzemelteti, az ő régóta meglévő informatikai rendszerükbe kerülnek az adatok, és ők is küldik szét a bírságokat.

A fővárosi önkormányzat a közlekedésbiztonság fokozása érdekében első lépésként 45, fixen telepített, folyamatosan működő, sebességmérésre is alkalmas kamera beszerzéséről kötött már szerződést, sőt kísérleti jelleggel két kamera a korábban megrongált Váci úti sebességmérők közvetlen közelében már jelenleg is működik.

A további kamerák elhelyezésének helyszíneiről már egyeztetnek az érintett szervezetek, a Fővárosi Rendészeti Igazgatóság, az ORFK és a BRFK, valamint a Budapest Közút. Ezek fix sebességmérők lesznek, a telepítésük után hitelesítik majd őket, aztán normál működés szerint az adatok automatikusan kerülnek át a VÉDA rendszerbe.

Korábban az I. kerület is jelezte, sebességmérők telepítését tervezi, de most azt közölte, a kerületi rendőrkapitányság által javasolt helyszínek fővárosi kezelésűek, ezért ezekről a fővárosi önkormányzattal egyeztetnek, de trafiboxok számáról és helyszínéről bővebb tájékoztatás nem tudtak adni.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×