Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
Pécs, 2015. július 31.Felhajtó az M60 autópálya meghosszabbított szakaszán 2015. július 31-én. Az autópályát az 58 sz. főúti csomóponttól 1,8 kilométerrel hosszabbították meg, így Pécs városa elkerülhető.
Nyitókép: MTI/Sóki Tamás

Leállították az egyik gyorsforgalmi út építését

Leállították a Pécset és Barcsot összekötő gyorsforgalmi út fejlesztését, így jelenleg úgy tűnik, a jövő év elejéig a beruházási tervek közül az M6-os autópályán csak a Bóly-Ivándárda szakaszon lesz elérhető a horvát határ.

Négy évvel ezelőtt jelentették be, hogy az M6-os autópálya Bólytól a horvát határig vezető nyomvonalán elkezdték felvásárolni a szükséges területeket és megindult a régészeti feltárás is. A Bóly-Ivándárda országhatár szakasz kivitelezési munkálatainak 2021. február 2-án álltak neki – írja a Pénzcentrum.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium Sajtóirodája arról tájékoztatta a lapot, hogy a munka jó ütemben halad, az építés 73 százalékban valósult meg. Jelezték, hogy

jövő januárban szakaszosan adják át a forgalomnak az országhatárig tartó utat.

Első ütemben, a tervek szerint 2024 első negyedévében a villányi csomópontig készül el, így biztosítható lesz a környező települések megközelítése, majd a második ütemben, várhatóan 2024 harmadik negyedévében – az A5 autópályát érintő munkálatok befejezése után – a horvát határig tartó szakaszt építik meg, ez azonban függ a horvát oldalon végzendő munkák ütemezésétől is.

A minisztérium közölte, hogy a Bóly-Ivándárda országhatár közötti szakasz megvalósítása nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű közlekedési beruházás. A szakasz mintegy 20 kilométeres és az M6-M60-as csomóponttól a horvát országhatárig, 2x2 sávos gyorsforgalmi útként fut.

Az M6-M60-as autópálya befejezése a következő településeket érinti:

  • Babarc
  • Szajk
  • Nagynyárád
  • Bóly
  • Töttös
  • Lippó
  • Ivándárda

A horvát országhatárig tartó szakasz az M60 elválási csomópont és a villányi csomópont megvalósítása mellett a tervek szerint négy külön szintű csomóponttal, egy komplex és egy egyszerű pihenőhellyel, két híddal, két tengelysúlymérővel és egy mérnökségi teleppel együtt készül el.

A lap emlékeztet, hogy az M60 gyorsforgalmi út Pécs–Barcs közötti szakaszán 2x2 forgalmi sávos, mindkét oldalon burkolt padkával ellátott, középen vezetett elválasztó sávval rendelkező, 110 kilométeres óránkénti tervezési sebességű utat terveztek. Ebben az esetben is két ütem volt a cél: az elsőben a Pécstől Szigetvárig, míg a másodikban a Szigetvár és Barcs közötti szakasz szerepelt, ahol a tervezett nyomvonal 64,4 kilométer.

A minisztérium azt írja, a Pécs és Szigetvár közötti 37 kilométeres szakaszon rendelkezésre áll az építési engedély, a 28 kilométeres Szigetvár-Barcs útvonal esetében pedig eddig a környezetvédelmi engedélyt szerezték meg. Hozzáteszik, hogy a Pécs-Barcs közötti szakaszon új nyomvonalat a környezetvédelmi, illetve az építési engedély rögzíti, ugyanakkor a Barcs és az országhatár közötti szakasznál csak a környezeti hatásvizsgálat és a környezetvédelmi engedély megszerzése után lehet meghatározni a nyomvonalat.

A tárca sajtóirodája közölte: a Pécs–Szigetvár, valamint a Szigetvár-Barcs szakaszok vonatkozásában nem kezdődtek el az előkészítési munkálatok. Utóbbi két szakasz esetében a továbbtervezésre vonatkozó közbeszerzési eljárás az indoklás szerint

a rezsicsökkentés megvédése és a honvédelmi célok teljesítése érdekében szükséges költségvetési intézkedésekről szóló kormányhatározat alapján nem kezdődött meg. Újabb döntésig a projektet felfüggesztették.

Az M60-as út folytatásától új munkahelyeket és gazdasági fellendülést várnak a térség lakói.

A Pénzcentrum úgy értesült, hogy a Barcstól a Dráva-hídig tartó, három kilométeres szakaszon viszont a környezetvédelmi engedélyig tartó tervezés folyamatban van.

Ennek a szakasznak a tanulmánytervét már elfogadták: ez két nyomvonal alternatívát, a 6-os számú főúti csomópontot és egy komplex ellenőrző állomás kialakítását rögzít, amelyre környezeti hatástanulmány is készült, az Espoo-i egyezménynek megfelelő környezeti hatásvizsgálat pedig folyamatban van. Ez az egyezmény megköveteli, hogy az illetékesek a tervezésnél felmérjék az építési munkálatok környezeti hatásait, és elvárja a kivitelezőktől, hogy egyeztessenek egymással azokról a tevékenységekről, amelyeknek kedvezőtlen határokon átnyúló hatásaik lehetnek.

A Barcs és az országhatár közötti szakasz két nyomvonal alternatívájából az egyik nyomvonal érinti a Duna-Dráva Nemzeti Parkot, a másiknak viszont minimális a Natura2000 érintettsége. A nyomvonalak kialakításához szükséges a magyar és horvát oldali szakasz összehangolása, amely jelenleg folyamatban van. A projekt része egy új híd megépítése a Dráván, amely 2x2 sávos autóúti keresztmetszettel csatlakozik majd a horvát oldali, azonos kiépítéshez.

Címlapról ajánljuk
Tarol az AI: hamarosan már nem is lesz szükség zenészekre?

Tarol az AI: hamarosan már nem is lesz szükség zenészekre?

Folyamatos a vita a zeneiparban arról, hogy mire és milyen mértékben szabad vagy éppen nem szabad mesterséges intelligenciát használni, miközben a generatív AI fejlődése ott tart, hogy az emberek túlnyomó többsége már nem tudja megmondani, mesterséges zenét hall-e vagy ember által játszottat. Sokan zavarba kerülnek, mikor kedvenc zenéjükről kiderül, hogy nem is ember készítette.
VIDEÓ
Előbukkant a legújabb béketerv, Moszkva Európát sem támadhatná – Ukrajnai háborús híreink csütörtökön

Előbukkant a legújabb béketerv, Moszkva Európát sem támadhatná – Ukrajnai háborús híreink csütörtökön

Volodimir Zelenszkij ukrán elnök első alkalommal ismertette azt a húszpontos békekeretet, amelyről Ukrajna és az Egyesült Államok tárgyal, és amely az Oroszországgal kötendő megállapodás alapjául szolgálhat. Az elnök mielőbbi tárgyalásokat sürgetett Donald Trumppal ezeknek az ügyeknek a rendezésére - írja a Reuters hírügynökség. Oroszország és Ukrajna átfogó megnemtámadási megállapodást köt, amelynek betartását űralapú, pilóta nélküli megfigyelőrendszer ellenőrzi. Az Egyesült Államok, a NATO és az európai országok a NATO ötödik cikkelyéhez hasonló, kölcsönös védelmi garanciákat vállalnának Ukrajna felé. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfrissebb eseményeivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×