A közlemény szerint a NÚSZ ügyfélszolgálatain évente több mint 25 ezer eset a rendszám elírásából, téves felségjelzésből és kettős matricavásárlásból adódik, pedig ezek a tévesztések, ahogyan akár a pótdíjak is, az autópálya-matrica vételekor kellő odafigyeléssel, vagy a hivatalos e-matrica-lekérdező felületen időben történő ellenőrzéssel megelőzhetők lennének.
Emlékeztettek, hogy fél évvel ezelőtt, január 17-én indította el a NÚSZ Zrt. az online e-matrica-lekérdező szolgáltatását a nemzetiutdij.hu oldalon. A szolgáltatás célja, hogy segítse a gyorsforgalmi utak használóit, hogy egyszerűen és gyorsan tudjanak tájékozódni arról, van-e a gépjárművükön érvényes e-matrica.
Havonta több mint 60 ezer lekérdezést indít az utazóközönség a NÚSZ Zrt. honlapján;
hétköznapokon veszik legtöbben igénybe a szolgáltatást, a lekérdezések számát tekintve jellemzően a péntek a legforgalmasabb nap – tették hozzá.
Kiemelték, hogy a nemzetiutdij.hu weboldalon elérhető e-matrica-lekérdező az egyetlen felület, ami bármilyen módon vásárolt érvényben lévő autópálya-matricát megjelenít, függetlenül attól, hogy az e-matricát a nemzetiutdij.hu-n vagy a társaság ügyfélszolgálatain, viszonteladó partnerein keresztül, benzinkúton, az interneten, vagy SMS-ben, mobilapplikáción keresztül vették-e.
A NÚSZ Zrt.-hez beérkező kettős vásárlásokkal kapcsolatos üzenetekből az derül ki:
sokszor abból adódik a felesleges matricavásárlás, hogy az ügyfelek nem a hivatalos lekérdező felületen ellenőrzik az úthasználati jogosultság meglétét
– jelezték.
Közölték azt is, hogy a lekérdező felületén a lejárt és későbbi érvényességi időponttal kezdődő autópálya-matricák nem jelennek meg, csak a lekérdezés pillanatában érvényben lévő vignetták.
A lekérdezéshez először el kell fogadni a „sütibeállításokat”, csak ezután lehet megadni a felségjelzést és a rendszámot (a rendszámból csak a betűket és a számokat kell begépelni, kötőjel vagy szóköz nélkül) – áll a közleményben.