eur:
411.2
usd:
392.57
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Nyitókép: MÁV

Rendeződni látszik a vonatforgalom a kétpói baleset után

Szombat estére befejeződött a július 9-én Kétpónál történt baleset során rongálódott vágány helyreállítása, valamint a pálya és a biztosítóberendezés ellenőrzése, így vasárnap hajnaltól egy vágányon ismét közlekedhetnek a személyszállító vonatok Tiszatenyő és Mezőtúr között, az utasoknak – egy vonatpár kivételével – már nem kell pótlóbuszokra átszállniuk – közölte a MÁV.

Ideiglenes változások:

  • A torlódások és nagyobb késések megelőzése érdekében a munkanapokon Szolnokról Mezőtúrra 16:45-kor és a Mezőtúrról Szolnokra 17:41-kor induló személyvonatok (7436, 7433) helyett pótlóbusz közlekedik. Pusztapó megállóhelyet nem érinti a busz. Az utasoknak a vonatok menetidejéhez képest 20 perccel hosszabb, körülbelül 55 perces eljutási időre kell számítani.
  • A július 15-én, szombaton éjszaka a Keleti pályaudvarról Bukarestbe 22:45-kor továbbinduló, és a 16-án, vasárnap hajnalban Bukarestből Bécsbe közlekedő Dacia nemzetközi gyorsvonat (347, 346) még Biharkeresztes érintésével, a Nagyvárad–Kolozsvár–Tövis kerülő útirányon közlekedik. Ezt követően már ismét a Békéscsabán és Lőkösházán keresztül közlekedik a Dacia gyorsvonat.

– olvasható a MÁV Zrt. honlapján.

Ahogy arról az Infostart is beszámolt, július 9-én, vasárnap délben, Kétpónál egy tehervonat kilenc konténerszállító- és tartálykocsija kisiklott, jelentős kárt okozva a vasúti pályában is, ezért mindkét vágányon le kellett állítani a forgalmat. Emiatt az egyvágányú forgalom szombat késő esti újraindításáig, Törökszentmiklós és Mezőtúr között pótlóbuszok szállították, szállítják az utasokat. Az eljutási idő egy-másfél órával nőtt a békéscsabai fővonalon.

A helyszíni vizsgálat mellett még 9-én, vasárnap elkezdték a műszaki mentést. Szolnokról a helyszínre érkezett a nagy teherbírású vasúti daru, mellyel a kisiklott kocsikat helyezték vissza a vágányra, illetve a roncsokat és a konténereket emelték át vasúti szállítókocsikra. Szerdára már sikerült kiemelni a balesetkor a kavicságyazatba beékelődött teherkocsit is, azon kívül aznap még 5 kocsit szállítottak el. Csütörtökön a kevésbé rongálódott (bal) vágányon vasbetonalj cseréket, ágyazatrendezést végeztek, a betontörmelékeket takarították ki a vágányból és kicserélték a szükséges sínszakaszokat.

Szombat kora reggelre végzett a daru a hatókörén belül, elérhető távolságban lévő kocsik, roncsok beemelésével, ezt követően pedig délelőtt visszavontatták Szolnokra. A bal vágányon napközben a szakemberek visszakötötték a daruzás előkészítése során elbontott felsővezetéket, továbbá folytatták a pálya és a biztosítóberendezés javítását. A kevésbé sérült vágány helyreállítását és a szükséges vizsgálatot szombat estére fejezték be a MÁV és a leányvállalatának, a MÁV FKG Kft-nek a szakemberei.

A másik vágányban a kisiklott, felborult kocsik jelentősebb kárt tettek: egy felsővezetéket tartó oszlop kidőlt és összetört, körülbelül két kilométeren megrongálódott a vasúti pálya, ezen belül mintegy 400 méteren a sínek és a vasbetonaljak használhatatlanná váltak. Itt új pályát kell építeni, emiatt a teljes helyreállítás akár több hetet is igénybe vehet. Addig a munkálatok helyszíne melletti vágányon, mintegy 200 méteren lassabban, 40 km/h-s sebességgel haladnak a vonatok a biztonság érdekében. Az okozott kár mértéke több százmillió forintra becsülhető.

A vasúttársaság azt javasolja a békéscsabai vonalon utazóknak, hogy továbbra is kísérjék figyelemmel a MÁV honlapján vagy a MÁVINFORM Facebook-oldalán a folyamatosan frissülő híreket.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×