eur:
397.71
usd:
367.71
bux:
89971.53
2025. március 22. szombat Beáta, Izolda
MTI/Koszticsák Szilárd
Nyitókép: MTI/Koszticsák Szilárd

Felmérés: a magánegészségügyben sem teljesen elégedettek a betegek

Az Ipsos reprezentatív felméréséből kiderül: az árakat és a személyzet kommunikációját is kifogásolják a magánegészségügybe érkező páciensek.

A kutatás arra irányult, hogy mi lehet az a laikus, betegbarát hozzáállás, mely alapján az ügyfelek döntéseket hoznak. Vaszary Ádám, a betegbarát projekt alapítója kifejtette: a legtöbb magánegészségügybe érkező páciens nincs tisztában azzal, hogy alapvetően milyen szakmai ellátást fog kapni, hiszen egy problémával fordul egy szakemberhez. Emiatt olyan a "laikus szempontokat" kezdtek vizsgálni, hogy mennyire könnyen talál időpontot, milyen kommunikációval találkozik a helyszínen, mennyire kedvesek, és milyen szinten tudja megfizetni az adott szolgáltatást.

A projekt során megállapították: azok az ismérvek, melyeket a magánegészségügyi szolgáltatók kommunikálnak – például hogy a megbízhatók, jó szakemberek dolgoznak – nagyon magas értékeket kaptak. Ám amikor a megfizethetőségre, az újításra, az innovációra való hajlandóságra vagy akár az időpontok elérhetőségére kérdeztek rá, már nem kaptak ilyen magas értékeket.

A kutatás fontos megállapítása volt, hogy az ár-érték arány szempontok alapján választ a páciensek 28 százaléka magánegészségügyi szolgáltatót, ám a felmért legnagyobb és legnépszerűbb szolgáltatók átlagos pontozása alapján a megfizethetőség százas skálán mindössze 18-as átlagot hozott. Tehát bár számít az ár-érték arány,

nagyon kevés szolgáltató jelentkezik megfelelő árral a piacon.

Fontos volt az időpontok elérhetősége, mely 11 százalékkal a második helyen van a döntési pontok között. Ugyanakkor a 100-as skálán 28 pontra értékelték, hogy találnak hozzá megfelelő időpontot. A személyzet és a munkatársak kommunikációja pedig csupán 30 pontot ért el a 100-as skálán, tehát ezek a szolgáltatások még valószínűleg javításra szorulnak a jövőben.

Vaszary Ádám kifejtette: Magyarországon ilyen fókuszú és mélységű kutatás még nem volt, viszont a betegbarát projekt rendszeres időközönként és jelleggel fogja elvégezni ezt a kutatást. Amellett, hogy tájékoztatják a lakosságot és a magánegészségügyi szektort az elvárásokról, az ezzel kapcsolatos teljesítményváltozásokat legkésőbb ellenőrizni fogják.

KAPCSOLÓDÓ HANG

VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk

Itt a tavaszi allergiaszezon – figyeljen az is, aki most nem allergiás

A tavaszi allergiák és a tünetek a teljes magyar lakosság csaknem tíz százalékát érintik, néhány éven belül pedig akár 20-25 százalék is lehet ez az arány – mondta az InfoRádióban Nékám Kristóf. Az allergológus szerint érdemes akkor is elmenni az orvoshoz, ha valaki nem tudja biztosan, mire allergiás, mert teszttel egyszerűen és gyorsan ki lehet mutatni.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.24. hétfő, 18:00
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet vezetője
Závecz Tibor a Závecz Research Piac- és Társadalomkutató Intézet ügyvezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×