eur:
392.78
usd:
363.43
bux:
72237.38
2024. július 4. csütörtök Ulrik
MTI/Koszticsák Szilárd
Nyitókép: MTI/Koszticsák Szilárd

Felmérés: a magánegészségügyben sem teljesen elégedettek a betegek

Az Ipsos reprezentatív felméréséből kiderül: az árakat és a személyzet kommunikációját is kifogásolják a magánegészségügybe érkező páciensek.

A kutatás arra irányult, hogy mi lehet az a laikus, betegbarát hozzáállás, mely alapján az ügyfelek döntéseket hoznak. Vaszary Ádám, a betegbarát projekt alapítója kifejtette: a legtöbb magánegészségügybe érkező páciens nincs tisztában azzal, hogy alapvetően milyen szakmai ellátást fog kapni, hiszen egy problémával fordul egy szakemberhez. Emiatt olyan a "laikus szempontokat" kezdtek vizsgálni, hogy mennyire könnyen talál időpontot, milyen kommunikációval találkozik a helyszínen, mennyire kedvesek, és milyen szinten tudja megfizetni az adott szolgáltatást.

A projekt során megállapították: azok az ismérvek, melyeket a magánegészségügyi szolgáltatók kommunikálnak – például hogy a megbízhatók, jó szakemberek dolgoznak – nagyon magas értékeket kaptak. Ám amikor a megfizethetőségre, az újításra, az innovációra való hajlandóságra vagy akár az időpontok elérhetőségére kérdeztek rá, már nem kaptak ilyen magas értékeket.

A kutatás fontos megállapítása volt, hogy az ár-érték arány szempontok alapján választ a páciensek 28 százaléka magánegészségügyi szolgáltatót, ám a felmért legnagyobb és legnépszerűbb szolgáltatók átlagos pontozása alapján a megfizethetőség százas skálán mindössze 18-as átlagot hozott. Tehát bár számít az ár-érték arány,

nagyon kevés szolgáltató jelentkezik megfelelő árral a piacon.

Fontos volt az időpontok elérhetősége, mely 11 százalékkal a második helyen van a döntési pontok között. Ugyanakkor a 100-as skálán 28 pontra értékelték, hogy találnak hozzá megfelelő időpontot. A személyzet és a munkatársak kommunikációja pedig csupán 30 pontot ért el a 100-as skálán, tehát ezek a szolgáltatások még valószínűleg javításra szorulnak a jövőben.

Vaszary Ádám kifejtette: Magyarországon ilyen fókuszú és mélységű kutatás még nem volt, viszont a betegbarát projekt rendszeres időközönként és jelleggel fogja elvégezni ezt a kutatást. Amellett, hogy tájékoztatják a lakosságot és a magánegészségügyi szektort az elvárásokról, az ezzel kapcsolatos teljesítményváltozásokat legkésőbb ellenőrizni fogják.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Feledy Botond: akár a harmadik legnagyobb frakció is lehet a Patrióták Európáért

Feledy Botond: akár a harmadik legnagyobb frakció is lehet a Patrióták Európáért

Több párt érdeke, hogy az Európai Parlament kitolja a frakciók bejelentésének időpontját. Eredetileg július 4. éjfélkor jár le az informális határidő, az EP alakuló ülésére pedig július közepén kerülhet sor – mondta Feledy Botond. Arra is felhívta a figyelmet, hogy egy frakció megléte és a létszáma meghatározza azt, hogy pénzügyi forrásokban, pozíciókban, felszólalásokban milyen erőt képviselhet majd az Európai Parlamentben.

Lapértesülés: a Schadl-ügy egyik tanúja vesztette életét az Árpád hídi tragédiában

B. Ervin a Suzukiban ült, hírek szerint az élettársával, mindketten azonnal meghaltak. A férfit korábban Schadl György biztatta arra, hogy pályázzon végrehajtónak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.04. csütörtök, 18:00
Varga Zs. András
a Kúria elnöke
Egekbe szöktek a szolgáltatásárak itthon – De miért vagyunk rekorderek?

Egekbe szöktek a szolgáltatásárak itthon – De miért vagyunk rekorderek?

Ha a szolgáltatások nem drágulnának olyan ütemben, ahogy azt teszik 2024-ben, már valószínűleg teljesült volna a Magyar Nemzeti Bank (MNB) inflációs célja. A szolgáltatásinfláció Magyarországon volt a legmagasabb uniós összevetésben májusban. De vajon tényleg a bankok és a telekommunikációs cégek visszamenőleges áremelései tehetnek minderről?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×