Infostart.hu
eur:
387
usd:
328.61
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Felmatricázott TRAXX mozdony a MÁV-csoport zöldkampányát indító rendezvényen a Keleti pályaudvaron 2021. február 17-én. Magyarországot 2050-re klímasemleges országgá lehet tenni. Például ha vonattal tesszük meg az utat, az átlagosan mintegy 71 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátást jelent, mintha személyautóval tennénk meg ugyanazt a távot - hangzott el a kampányindítón.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Jön a vasutassztrájk, de nincs mögötte mindenki

A Mozdony és Motorvonatvezetők Szakszervezete nem támogatja a Mozdonyvezetők Szakszervezete által szeptember 5-ére meghirdetett munkabeszüntetést - mondta el Molnár Péter, a szervezet elnöke.

Sztrájkba kezdenek szeptember 5-től a mozdonyvezetők, ezt még Barsi Balázs, a Mozdonyvezetők Szakszervezetének elnöke jelentette be az InfoRádióban. Azért lehet munkabeszüntetés, mert az érdekképviselet szerint a MÁV nem teljesítette a márciusra meghirdetett sztrájk lemondásához kapcsolódó megállapodást, amely minden egyéb évközi kifizetésen túl egyszeri 300 ezer forintot jelentett a mozdonyvezetőknek. Ha nem születik egyezség, akkor szeptember 5-től határozatlan időre leteszik a munkát a személy- és árufuvarozásban dolgozó mozdonyvezetők.

Csakhogy kiderült, nem egységes a mozdonyvezetői szakma, a Mozdony és Motorvonatvezetők Szakszervezete nem támogatja a munkabeszüntetést.

"A szakszervezetünk nyíltan elhatárolódik minden olyan kezdeményezéstől, amely ebben a gazdasági és energiaválságban a vasút mint fenntartható közlekedési rendszer működését sérti vagy veszélyezteti" – jelentette ki szintén az InfoRádióban Molnár Péter, az érdekképviselet elnöke. Szerinte

nem tekinthető reprezentatívnak

egy olyan, mozdonyvezetőket érintő sztrájk, amihez nem csatlakozik minden mozdonyvezető.

Mint fogalmazott, a céljuk az, hogy hozzájáruljanak a gazdasági válság országra és az emberekre nehezedő terheinek csökkentéséhez, és ebbe nem fér bele semmilyen munkabeszüntetés, demonstráció.

"Manapság nagyon fontos érték a társadalmi felelősségvállalás, nem lehet az a forgatókönyv, hogy a munkavállalók és a munkáltatók hergelésére használjunk fel bármit is. Természetesen tagjaink munkáltatóval szembeni megfelelő védelmét tervezzük a jövőben is, de biztosak vagyunk abban, hogy a munkabeszüntetés nem szolgálja sem a vasúti dolgozók, sem az utazóközönség, így pedig a magyar emberek boldogulását sem" – mondta az elnök, és hozzátette,

főként iskolakezdés idején nem szerencsés

egy járatritkításokat, ezáltal koncentrált tömegeket generáló munkabeszüntetés.

A sztrájk okának a jogosságáról Molnár Péter azt mondta, a reprezentatív szakszervezeteknek van döntési és aláírási jogosultságuk, és ezek a szakszervezetek megállapodtak a munkáltatóval egy hároméves bérfejlesztésben, szerinte ebbe beleszólni, javaslatot tenni addig lehetett volna, amíg nem állapodnak meg.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×