Palkovics László technológiai és ipari miniszterjelölt a Gazdasági bizottságban kezdte meghallgatásai sorát csütörtökön.
Bejelentette, a miniszterhelyettesi, parlamenti államtitkári pozíciót Koncz Zsófiának szánja - ő Borsodból szerzett egyéni parlamenti mandátumot a Fidesz színeiben -,
a közlekedéspolitikáért pedig Vitézy Dávid felelhet államtitkári rangban
- ő a BKK alapító-vezérigazgatójaként került a Budapesti Fejlesztési Központ élére, onnan érkezik.
Steiner Attila az energetikáért és a klímaügyekért, Kutnyánszky Zsolt az iparpolitikáért, foglalkoztatásért, digitalizációért, Raisz Anikó a környezetvédelemért felel államtitkárként, a közigazgatási államtitkár pedig Gazsó Balázs lesz.
Palkovics László meghallgatásán a magyar ipar hatékonyságának javítását ígérte, mert, mint mondta, a hozzáadott érték emelése nélkül nincs versenyképesség. Magyarország nem pusztán összeszerelő üzem, a belföldi termelésben a high-tech termékek aránya éppúgy 70 százalék, mint Németországban vagy Dániában. Dinamikusan fejlődik az innovációs háttér is, a kutatásokra és fejlesztésekre költött összeg 300 milliárd forintról 800 milliárd forintra nőtt 2010 óta, költségvetési aránya csupán a GDP gyors emelkedése miatt marad el kevéssel az akkor kitűzött célértéktől - sorolta.
A világjárvány fontos tanulságának nevezte, hogy az egészségipari kapacitás is jelentősen növekedjen - utalt ezzel a Debrecenben épülő vakcinagyárra. Az utóbbi hónapok legfontosabb tanulságaként azt említette, hogy a kormány helyesen ismerte fel a hadiipar jelentőségét még jóval az orosz-ukrán háború kitörése előtt.
Két közvetlen feladatról is beszélt, a Tungsram-dolgozók "kimentéséről" és az Ukrajnából érkező, dolgozni akaró emberek elhelyezkedéséről.
Célul tűzte ki továbbá, hogy az ország minden pontjáról 30 perc alatt elérhető legyen a gyorsforgalmi úthálózat, a személyszállításban pedig a vasút lesz a fókuszban a következő években.