Infostart.hu
eur:
388.42
usd:
331.51
bux:
109466.82
2025. december 18. csütörtök Auguszta
Budapest, 2022. január 29. A MÁV-Start Zrt. Stadler KISS (Komfortabler Innovativer Spurtstarker S-Bahn-Zug), a svájci Stadler Rail által gyártott, egyik emeletes, elektromos meghajtású korszerű motorvonata érkezik az Istvántelek megállóhelyre (1991-ig Landler Jenő Járműjavító), ami egy fővárosi vasútállomás, melyet a MÁV üzemeltet. A megállóhelyet 1901. szeptemberében létesítették, az akkor épülő Istvántelki Főműhely dolgozóinak kiszolgálására Palota-Újfalu néven. MTVA/Bizományosi: Róka László
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Róka László

A háború miatt egyelőre nem sztrájkolnak a mozdonyvezetők

De a sztrájkkövetelések teljesítéséről szóló folyamatos tárgyalásokat fenntartják a munkáltatóval.

A Mozdonyvezetők Szakszervezete eláll a március 10-től tervezett sztrájk megtartásától az orosz–ukrán háborús helyzetre, a háborús menekültek növekvő számára tekintettel, és a humanitárius célú segítségnyújtás érdekében – közölte a szakszervezet.

Közleményük szerint a sztrájkkövetelések teljesítéséről szóló folyamatos tárgyalásokat fenntartják a munkáltatóval.

A Mozdonyvezetők Szakszervezetének küldöttközgyűlése február 2-án döntött arról, hogy március elején határozatlan ideig sztrájkot hirdet a vasúti személy- és áruszállítás területen, ha addig nem jön létre megállapodás a 2021. évi reálkereset-veszteségük kompenzálására.

A szakszervezet tagsága nem fogadja el, hogy a 2021. évi nulla százalékos béremelés és a magas infláció miatti reálkereset-veszteséget a munkáltató nem kívánja kompenzálni.

A MÁV korábban alaptalannak és jogszerűtlennek tartotta a sztrájkbejelentést arra hivatkozva, hogy a tavaly megkötött hároméves bérmegállapodásban foglaltakat a munkaadó 2021-ben maradéktalanul betartotta, és 2022-ben is betartja.

A vasúttársaság üdvözölte a Mozdonyvezetők Szakszervezetének döntését, és hangsúlyozta, a mostani helyzetben kiemelten fontos, hogy az ország kiszámítható és biztonságos közlekedési szolgáltatásokra támaszkodjon, ezen belül is a vasúti személy- és áruszállítás folyamatosan, gördülékenyen biztosított legyen.

Címlapról ajánljuk
Gazdatüntetés Brüsszelben: borult az eredeti akciózási terv, útlezárások jönnek az EU-csúcs helyszínén

Gazdatüntetés Brüsszelben: borult az eredeti akciózási terv, útlezárások jönnek az EU-csúcs helyszínén

Európai egység alakult ki a gazdatársadalomban a mostani brüsszeli tiltakozást illető két ügyben: senki nem szeretne nagy mennyiségű, ellenőrizetlen dél-amerikai élelmiszer ellen küzdeni a piacért, illetve a green dealből adódó átállás anyagi terheit sem vállalnák a jelenlegi formájában. A tüntetés eredeti programját borították az éjszakai akciózások, amelyek jelenleg ott zajlanak, ahol a zárolt orosz vagyont Brüsszelben őrzik. Helyszíni tudósítás.

Két új közvélemény-kutatás, homlokegyenest ellentétes eredménnyel

A Nézőpont Intézet friss felmérése szerint listán a Fidesz 46, míg a Tisza Párt 39 százalékos eredményt érne el, ha most lennének a parlamenti választások. A Medián viszont nemrég azt mérte, hogy a Tisza a teljes szavazókorú népességben 5, míg a választani tudó biztos szavazók körében 10 százalékkal előzi meg a Fideszt. A 40 évnél fiatalabbak között 57 százalékos a Tisza Párt támogatottsága.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
8 milliárd euró Brüsszelből: hol tudnak most pénzt nyerni a magyar techcégek?

8 milliárd euró Brüsszelből: hol tudnak most pénzt nyerni a magyar techcégek?

A Digitális Európa Program (DEP) az uniós technológiai beruházások egyik kulcseleme, amely mára több mint 8 milliárd eurós kerettel támogatja a mesterséges intelligenciától a kiberbiztonságon át a szuperszámítógépek hálózatának építéséig számos stratégiai terület fejlesztését. A magyar részvétel ugyan még 1 százalék alatt van, de a lehetőségek köre folyamatosan bővül, és az Magyar Fejlesztésösztönző Iroda (MFOI) – a program hazai nemzeti kapcsolattartója (NCP-National Contact Point) – egyre több vállalkozást és intézményt segít az európai konzorciumokhoz való csatlakozásban. Dászkál Jánost, az MFOI szakértőjét arról kérdeztük, hol vannak ma a magyar szereplők reális esélyei, milyen akadályokba ütköznek leggyakrabban, és milyen új fókuszokkal érkeznek a hamarosan nyíló uniós pályázati csomagok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×