Az egész országot lefedő gyorsforgalmi út nyomvonaláról még nem született végleges döntés, de a szekszárdi helyszín sokatmondó lehet - írta a Magyar Nemzet.
Kiválasztotta a vállalkozót a megrendelő állami beruházó az európai közbeszerzési értesítőben közzétett hirdetmény szerint az M9 gyorsforgalmi út 51-es és 54-es főút közötti szakaszának előkészítésére. A nettó 62,35 millió forintos munka során a nyertesek feladata többek közt a környezeti hatástanulmány elkészítése, a környezetvédelmi engedély megszerzése és a településrendezési tervek módosítása lesz. A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (NIF) beruházása az M9-esnek a szekszárdi Szent László hídhoz már korábban megépült, az M6-os autópályától az 51-es főútig húzódó elemeit építi tovább kelet felé.
Az 51-es úttól az 54-es útig tartó szakasz a kiírás alapján új nyomvonalon jön létre mintegy 12,3 kilométeren. Az új út kétsávos lesz, de négysávos autóúttá fejleszthető, és várhatóan két csomópont épül meg hozzá.
Még nem autópálya
Az M9-esből eddig csak mintegy húsz kilométeres szakasz épült meg, éppen az az út, amelynek keleti meghosszabbítását ez a közbeszerzés célozza. Egy másik szakasz lehet a Kaposvárt elkerülő 610-es út. Ám
a Zalaegerszeget elkerülő, az M76-ost folytató rész valósulhat meg először négysávos autóútként az M9-ből.
Az új szakasz az M8-asra vezeti majd a forgalmat, amely kétszer egy sávon, a településeket elkerülve éri el az osztrák határt Szentgotthárd mellett.
Az új autópályát a Budapest-központú, sugaras gyorsforgalmi úthálózat oldására építik, amely az országhatárral párhuzamosan, nagy félkörben karolja át az országot.