Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
Nyitókép: boon.hu/Sátoraljaújhely polgármesteri hivatal

Függőhíd épülhet Magyarországon - fotó

Gyalogosok használhatják majd a látványos átkelőt.

Sátoraljaújhely két hegycsúcsa között létesülhet függőhíd, a pályáztatásról már 2017 óta lehetett hallani. Az uniós közbeszerzési közlönyben (TED) most megjelent hirdetmény alapján meg is született a döntés a nyertes kivitelező tekintetében - írta a Magyar Építők. A Szárhegy és a Várhegy közötti kötélhíd megépítése a Graboplan Industrie Kft. feladata lesz, amely több mint 4 milliárd forintból valósíthatja meg a gyalogos létesítményt.

A vállalkozó szellemű turisták a Várhegyen és a Szár-hegyen kiépülő, illetve már meglévő utakhoz és sétányhoz kapcsolódó turistaösvényekről érhetik el a függőhidat a Zemplén Kalandpark nyitvatartási idején belül, belépőjegy ellenében. Beléptető kapukon való áthaladás után mehetnek végig a mozgás- és rezgésérzékeny szerkezeten.

A 700 méter hosszú függőhíd két idegenforgalmi szempontból is népszerű emlékhelyet köt majd össze: a Szár-hegyen látható Magyar Kálváriát, amelynek stációi a trianoni békediktátum során elcsatolt városok neveinek állítanak emléket, valamint a Várhegyen éppen feltárás és turisztikai fejlesztés alatt álló sátoraljaújhelyi várat.

A polgármester a boon.hu-nak azt mondta, a megépülő létesítmény hasznát nem csupán városuk, hanem Tokaj-Hegyalja mind a 27 települése, valamint a zempléni Hegyköz is látja majd, ugyanis évente egymillió turista idelátogatásával számolnak.

  • Korszerű és tartós anyagok felhasználásával épül meg a függőhíd, de a kötélszerkezet erőjátékát jól megmutató és a hagyományos módon készített kötélhidak (pl.: inka kötélhidak) megjelenését imitáló kialakítással. A híd kinézetének megválasztásakor kerülték a látványt befolyásoló függesztő elemek alkalmazását.
  • A parabola alakú hídon a legmeredekebb szakaszok (maximum megközelítőleg 15 százalékosos meredekséggel) a hídfőknél alakulnak ki, a híd középső, több száz méter hosszú szakaszán pedig egy kellemesen járható, közel vízszintes szakasz adódik.
  • Az acélszerkezet beépítése és szerelése – kötélelemek nélkül - minimum 140 tonnát tesz ki.
Címlapról ajánljuk
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×