eur:
408.22
usd:
376.8
bux:
0
2024. november 2. szombat Achilles
M. Richárd elsőrendű vádlott az ellene és további két ember ellen a 2017 májusában a fővárosi Dózsa György úton történt halálos közúti baleset ügyében indított büntetőper tárgyalásán a Pesti Központi Kerületi Bíróságon 2019. július 5-én.
Nyitókép: MTI/Kovács Tamás

Megvan az ítélet M. Richárd ügyében

Hat hónap magánzárkában volt időm átgondolni, feldolgozni a történteket - mondta a bíróságon.

Három év hat hónap szabadságvesztésre és két év közügyektől eltiltásra ítélte jogerősen a Fővárosi Törvényszék M. Richárdot a 2017 májusában történt Dózsa György úti baleset miatt. Tavaly ősszel, nem jogerősen négy év fogházra ítélték és végleg eltiltották a vezetéstől, vagyis a mostani ítélet enyhítést jelent.

„Elismertem a gyorshajtást, amiért most itt vagyok. Nem tudtam elkerülni az ütközést. Nagyon sajnálom, egész életemben végigkísér, ami történt. Időközben elhunyt az édesanyám, a nagymamám, szívműtétem volt. Hat hónap magánzárkában volt időm átgondolni, feldolgozni a történteket. Kérem a bíróságot, a tevőleges cselekményeimmel arányos ítéletet hozzon” – mondta a bírósági tárgyaláson az utolsó szó jogán a Blikk tudósítása szerint. Az eddig letartóztatásban töltött időt beszámítják a büntetésbe.

A balesetben érintett másik sofőr, N. József büntetését is csökkentették: egy év három hónap próbaidőre felfüggesztett szabadságvesztést kapott – írja a 24.hu.

A Fővárosi Törvényszék közleményben részletezi az ítéletet. Mint írják, az elsőrendű vádlott 2015 júniusában a Károly körúton közlekedett gépkocsijával – az ügyben korábban jogerősen elítélt másodrendű vádlott társaságában –, amikor menet közben megelőzött és majdnem elsodort egy kerékpárost. A sértett, hogy jelezze a veszélyt, rácsapott a kocsi oldalára. Kár nem keletkezett a személygépkocsiban. M. Richárd megállt az autójával, hogy számonkérje a biciklist, akit a másodrendű vádlottal közösen – szitkozódva –bántalmazott.

A törvényszék szerint az elsőfokú bíróság helyesen állapította meg a terhelt bűnösségét garázdaság és könnyű testi sértés vétségében, továbbá helyesen járt el akkor is, amikor a közúti veszélyeztetés bűntette miatt emelt vád alól felmentette. A terhelt figyelmetlenségből nem észlelte a kerékpárost, így ez a gondatlan magatartás róható a terhére, szándékos elkövetés nem.

A másik esetben, 2017 májusában M. Richárd a megengedett 50 km/h-t jelentősen meghaladó sebességgel közlekedett a Dózsa György út belső sávjában a Kassák Lajos utcai kereszteződés felé, hogy ott elsőbbségi helyzetben egyenesen haladjon tovább a Hősök tere irányába. A kereszteződésnél a Vágány utca felől érkező harmadrendű vádlott a forgalomirányító lámpa zöld jelzését követően a Dózsa György útról a kanyar szabályos ívét levágva kívánt bekanyarodni balra, a Kassák Lajos utcába. A kanyarodás megkezdése előtt nem észlelte az M. Richárd által vezetett jármű közeledését, folytatta a kanyarodást, így az elsőrendű vádlott gépjárművével – fékezése ellenére – nekiütközött a balra kanyarodó személygépkocsinak. Az ütközés miatt mindkét jármű felborult és a járdára sodródott, valamint a trolibusz megállóban három gyalogost el is ütött.

A baleset következtében a harmadrendű vádlott által vezetett jármű két utasa életét vesztette, maga pedig életveszélyesen megsérült.

M. Richárd, valamint az elgázolt gyalogosok könnyű sérüléseket szenvedtek.

A másodfokú bíróság szerint a Pesti Központi Kerületi Bíróság (PKKB) a lefolytatott bizonyítási eljárás eredményeként helyesen következtetett arra, hogy két vádlott által elkövetett közúti közlekedési szabályszegések idézték elő a halálos következménnyel járó balesetet, így mindkettőjüket bűnösnek mondta ki halálos közúti baleset okozásának vétségében.

A Fővárosi Törvényszék a másodfokú eljárás során megállapította, hogy az elsőfokú bíróság által lefolytatott bizonyítási eljárás teljeskörű és szakmailag helytálló volt. Az elsőfokú ítélet óta több mint 9 hónap telt el úgy, hogy ebből az I. rendű vádlott több mint 5 hónapja letartóztatásban van, így – nagyobb nyomatékkal – az időmúlásra és a vádlottak megbánó magatartására tekintettel a bíróság lehetőséget látott az elsőfokon kiszabott büntetések enyhítésére. Az FT azt is figyelembe vette, hogy M. Richárd felismerte: a magatartási szabályok folyamatos megsértése miatt segítségre szorul.

A harmadrendű vádlott esetében az időmúlás mellett enyhítő körülmény volt a cselekmény előtti és utáni tiszta közlekedési élete, büntetlen előélete, továbbá az is, hogy ő maga is megsérült a balesetben

Címlapról ajánljuk
Megvan a repülőkhöz a zöld üzemanyag, de nyomós ok miatt nem használják

Megvan a repülőkhöz a zöld üzemanyag, de nyomós ok miatt nem használják

2022-ben a légi közlekedés a globális szén-dioxid-kibocsátás 2 százalékát tette ki, és a kibocsátás mennyisége az elmúlt évtizedekben gyorsabban nőtt, mint a vasúti, közúti vagy hajózási szektoré. A fenntartható repülés azonban még hosszú mérföldekre van - állapítja meg jelentésében az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány. Az USA inkább ösztönzőkkel, az EU pedig inkább szabályozásokkal próbálja előmozdítani az átállást.

Friss felmérés mutatja, mit gondolnak a németek az amerikai elnökválasztás kimeneteléről

A Demokrata Párt elnökjelöltjének, Kamala Harrisnak drukkol a németek túlnyomó többsége, de valamelyest csökkent azoknak az aránya, akik tényleges győzelmében hisznek. Erről tanúskodik a ZDF közszolgálati televízió legfrissebb felmérése, immár kevesebb mint egy héttel az amerikai elnökválasztás előtt. Ami a magas rangú politikusokat illeti, ők ügyelnek arra, hogy a nyilvánosság előtt egyértelműen ne foglaljanak állást, a kormánykoalíció pártjai és az ellenzéki konzervatív CDU/CSU vezetőinek nyilatkozataiból ugyanakkor kitűnt, hogy Harris hívei.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.04. hétfő, 18:00
Böcskei Balázs politológus, az IDEA Intézet stratégiai igazgatója
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×