Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
Technikus kezében egy oltóanyaggal teli fiolával a Csula Oltóanyagkutató Központ bangkoki laboratóriumában, ahol a Csulalongkorn Egyetem kutatócsoportja Kiat Ruxrungtam professzor vezetésével koronavírus elleni védőoltás kifejlesztésén dolgozik 2020. május 25-én. Az egereken elvégzett sikeres tesztek után majmokon folytatják a tesztelést, majd ha azok is eredményesek lesznek 10 ezer oltóanyagot ötezer önkéntesen próbálnak majd ki. A vakcina hatékonyságát igazoló eredmények szeptemberre várhatók.
Nyitókép: MTI/EPA/Diego Azubel

Több ezer mintavétel csúszik naponta

Az Országos Mentőszolgálati is elismeri, óriási a teher a a tesztelésen.

Rettentő terhet ró az Országos Mentőszolgálatra a napi 12 ezer koronavírusteszt-igénylés - írja a mentőszolgálatra hivatkozva a Népszava, hétfőn 8 ezer, szerdán 4-5 ezer helyre már nem jutott erő kimenni.

Győrfi Pál a lappal közölte, a kezdeti néhány száz feladat után az elmúlt hetekben már napi több mint 5 ezer ilyen igénylés futott be az Országos Mentőszolgálathoz, most pedig egyes napokon a mintavételi feladatok száma meghaladja a 12 ezret is.

Közben erősítik a kapacitásokat, és minden tünetes beteghez igyekeznek 48 órán belül eljutni, közben viszont a lap úgy tudja, vannak, akikhez 4-5 nap, mire kiérnek.

Az Országos Mentőszolgálat szóvivője megerősítette, további 200 mintavételi egység áll hadrendbe hamarosan, az egységekben orvostanhallgatók is dolgozni fognak, a járműveket a belügyi tárca biztosítja.

Az Országos Vérellátó Szolgálatot is bevonják.

Címlapról ajánljuk
Megjött a kijózanodás az elektromos autóknál: átírják a terveket a világ legnagyobb gyártói

Megjött a kijózanodás az elektromos autóknál: átírják a terveket a világ legnagyobb gyártói

2025-ben látványos fordulat állt be az autóipari elektromos átállásban. A gyártók sorra írják át elektromos autós terveiket, a politikai oldal pedig elkezdte lazítani a korábban kőbe vésettnek hitt szabályokat. Nem arról van szó, hogy az elektrifikációt elengedték volna, hanem arról, hogy a korábbi "EV-only" narratívát felváltotta egy pragmatikusabb, több átmeneti technológiára épülő megközelítés. Megnéztük, hogy kik és hogyan vettek vissza az EV-célokból, és mit üzennek ezek a lépések az autóipari történetének egyik legnagyobb átalakulásáról.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×