Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Nyitókép: Pixabay.com

Munkához lát a Fővárosi Önkormányzat múltfeltáró csapata

2019, de 2010 előtti ügyek részleteire is kíváncsi a vizsgálóbizottság.

Megkezdi munkáját az előző ciklusok "gyanús ügyeit" vizsgáló bizottság a Fővárosi Önkormányzatban - írja a Népszava. A vizsgálódás során akár Tarlós István volt főpolgármestert is meghallgathatják Havasi Gábor, a bizottság momentumos elnöke szerint.

A budapesti és a kerületi parkolási rendszerek elmúlt 25 éves működésének anomáliáit feltáró munka során a témafelelős Baranyi Krisztina (polgármester, Ferencváros) meg kívánja hallgatni Szeneczey Balázs parkolásért felelős volt főpolgármester-helyettest, Fürst Györgyöt (MSZP), korábbi vagyongazdálkodásért felelős VI. kerületi alpolgármestert, a Centrum Parkoló Kft. volt ügyvezető-tulajdonosát, Hardi Róbertet, a Ferencvárosi Parkolási Kft. volt ügyvezetőjét, Borsi Imrét, a Loux Kft. volt tulajdonosa, a Fer-Park 2010 Kft. volt ügyvezetőjét, valamint Lakos Imrét (MSZP), XI. kerületi volt parkolásért felelős alpolgármestert.

Baranyi szerint ők adhatnak releváns információt a parkolásüzemeltetés 2010 előtti és utáni működéséről.

Élő Norbert (DK) bizottsági tag javaslatára később Pokorni Zoltán (Fidesz) XII. kerületi polgármester, Rogán Antal (Fidesz) volt V. kerületi polgármester, jelenlegi miniszter, Láng Zsolt (Fidesz) volt II. kerületi polgármester, a Fővárosi Közgyűlés Fidesz-frakciójának jelenlegi vezetője és Bácskai János (Fidesz) előző IX. kerületi polgármester meghallgatására is sor kerülhet.

Ez persze nem formális idézés, a megjelenés tehát nem kötelező.

Mint Karácsony Gergely főpolgármester korábban bejelentette, a parkolásba korábban bevont külső cégek kiszorítása után cél az egységes parkolási rendszer létrehozatala Budapesten. Az erről szóló javaslat azonban továbbra sem került a fővárosi közgyűlés asztalára.

A bizottság a parkolási ügyek mellett a következő témákban vizsgálódna:

  • patkánymentesítési közbeszerzés (2018)
  • Combino-beszerzés
  • a BKV 2010 előtti eladósítása
  • metróberuházások
  • a Rác fürdő felújítása
  • a Bálna eladása és
  • a Biodóm-projekt vizsgálata

Záró jelentés a jövő év végére várható.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×