eur:
414.01
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 23. hétfő Viktória
Az 1956-os Kossuth téri sortűz emlékművének medencéje 2019. augusztus 6-án.
Nyitókép: MTI/Szigetváry Zsolt

Nem a 10-20 ezer forintos bírságtól kell leginkább tartaniuk a szabálytalanul parkolóknak

Milyen büntetésre számíthat a villamossínekre parkoló járművezető? Van-e visszatartó ereje a szankciónak? A többi között ezekkel a kérdésekkel keresete meg az InfoRádió Rimóczi Edwardot, a Budapesti Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Főosztályának munkatársát.

Tapasztalatok alapján kevés esetben fordul elő, hogy az autóvezetők szabálytalanul várakoznának a villamossíneken, annál inkább jellemző, napi szinten gondot okozva, hogy a villamosok űrszelvényébe belógva parkolnak a vágányok mentén, akadályozva ezzel a haladásukat – fogalmazott az InfoRádiónak Rimóczi Edward.

A szabálytalan várakozás a főváros számos pontján gyakorta a szűkebb útszakaszokon okoz bosszúságot, nemcsak a közösségi közlekedés dolgozóinak, hanem a fennakadások miatt átszállásra, útvonalváltoztatásra kényszerülő utasoknak is – tette hozzá a szakember, megjegyezve, ugyanez érvényes a trolik esetében is.

A közlekedésrendészeti főosztály munkatársa hozzátette, a figyelmetlenül leparkolt, a villamosok űrszelvényébe belógó autók elszállításáról az illetékes szerv hivatott intézkedni, ami legjobb esetben

20-30 percen belül általában meg is történik.

Mindezt a BKK és a Fővárosi Önkormányzat Rendészeti Igazgatóság közötti együttműködés alapján, a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatósággal közösen működtetett járműelszállító darus tehergépjárművek végzik – ismertette a BRFK munkatársa.

Rimóczi Edward az InfoRádió kérdésére válaszolva elmondta, a kötöttpályás forgalom akadályozása szabálytalan várakozásnak minősül, amire a KRESZ 40. szakasza is kitér, miszerint tilos megállni vasúti átjáróban, és az attól számított 30 méteres távolságon belül, valamint a vasút- és villamospályákhoz olyan közel, hogy a jármű a vasúti jármű, illetőleg a villamosok közlekedését akadályozza. A szankció lehet

helyszíni bírság is, de akár szabálysértési feljelentés is.

Előbbi esetében a bírság 10 ezer forint, míg utóbbinál 20 ezer forint – fejtette ki a szakember. Szerinte azonban nem is a pénz a legnagyobb visszatartó erő, hanem a mindkét esetben kirótt

hat büntetőpont.

Azt is közölte, a fent említett szabálytalan várakozásokból személyi sérülések általában kevésbé történnek, inkább az anyagi káros balesetek a jellemzők. Magyarázata szerint ugyanis meglehetősen nehézkes felmérnie a villamosvezetőknek azt, hogy éppen beleér-e az űrszelvénybe egy-egy autós, és adódhat olyan, hogy rosszul mérik fel a helyzetet – fogalmazott Rimóczi Edward.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Elszabadult a bitcoin - Jövőre is az év egyik legizgalmasabb befektetése lehet?

Elszabadult a bitcoin - Jövőre is az év egyik legizgalmasabb befektetése lehet?

Jó éve van a kriptopiacnak. Donald Trump elnöki győzelme jelentős hatással volt a bitcoin árfolyamára, amely 100 000 dollárra emelkedett. Az év elején elfogadott bitcoin ETF-ek és a felezés is hozzájárult a piaci fellendüléshez, míg az újabb körös ralit Trump új, kriptobarát politikai irányvonala, és választási győzelme táplálta. Az alábbiakban áttekintjük, hogyan formálhatja Trump elnöksége a kriptopiacot 2025-ben, és milyen lehetőségek és kockázatok várnak ránk az előttünk álló időszakban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 23. 05:00
×
×
×
×