eur:
410.99
usd:
392.15
bux:
0
2024. november 22. péntek Cecília
Munkás az M0-s autóút átépítés alatt álló szakaszán, a Deák Ferenc hídnál 2019. március 5-én. Április elején megkezdődik az autóút déli szektorának felújítása, az 1-es főút és az M5-ös sztráda közötti szakaszon új forgalmi rend lép életbe.
Nyitókép: MTI/Koszticsák Szilárd

Fordulat a Csömöri úti felüljáró ügyében

Egy évvel csúsznak a munkálatok, újratervezik a felújítást.

A Csömöri út – Drégelyvár utcai közúti felüljáró felújítását még tavasszal kezdték meg, de a kivitelező olyan, a hídszerkezetet érintő problémákra bukkant, hogy újra kell tervezni a munkálatokat, ezért

a munkálatok egy évvel csúsznak, jövő decemberre fejeződnek be

– mondta el a helyszínen tartott szerdai sajtótájékoztatón a városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes. Tüttő Kata hozzátette, száz fővárosi híd és felüljáró szorulna felújításra, karbantartásra.

A fővárosi önkormányzat közleménye szerint a mintegy hárommillió négyzetméter út, száz kishíd, felüljáró és kétezer kilométernyi vízcső-hálózat felújításával van elmaradásban, mivel a korábbi városvezetés a szükséges összegek egytizedét sem fordította e célra – fogalmazott Tüttő Kata. Horváth Csaba, a XIV. kerület polgármestere a tájékoztatón kiemelte: várják, hogy a 4-es metrót meghosszabbítsák a Bosnyák térig, illetve Újpalotáig, így is kezelve a térség közlekedési problémáit. Tóth Imre, a XV. kerület városgazdálkodásért felelős alpolgármestere szerint a korábbi városvezetés büntette a kerületet, ami miatt nem tudtak elvégezni szükséges felújításokat; ennek következményeként részleges felüljáró-lezárásra kényszerülnek.

A közel fél évszázada épült, legutóbb 1989-ben felújított, a XIV. kerületi Csömöri utat a XV. kerületi Drégelyvár utcával összekötő felüljáró felújítására a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) 2019 decemberében kötött szerződést a Colas Zrt-vel nettó 778 millió forint összegben. A munkálatok 2020 áprilisában kezdődtek meg, de

a bontás során nem várt mértékű károsodásra derült fény: a vasbeton szerkezetek állapota a tervekben jelzettnél rosszabbnak bizonyult, így a kivitelezést felfüggesztették.

A Budapesti Műszaki Egyetem Hidak és Szerkezetek Tanszékétől megrendelt szakvélemény szerint nagyobb beavatkozás szükséges, mint ami előre látható és tervezett volt, valamint a felüljárót 10-15 éven belül újjá kell építeni.

Az anyagvizsgálatok, a szakvélemény és a helyszíni szemle alapján a híd felszerkezetének műszaki állapota – egy-két lokális helytől eltekintve – nem látszik kritikusnak. A rosszabb állapotú keresztmetszetekre statikai ellenőrzés végzését rendeli meg a BKK, a vizsgálat várhatóan október végére készül el.

A híd alépítményei közül a hídfők és további legalább négy pillér állapota veszélyeztetheti a biztonságos forgalomátvezetést és a híd állékonyságát.

A hibák kialakulását a szigetelés tönkremenetele, az 1988-ban végzett felújítás technológiai hibái, valamint az elmaradt fenntartási munkák hiánya együttesen eredményezhették.

Ahhoz, hogy a következő 10-15 évben a híd biztonsággal tudja szolgálni a közlekedést, biztosítani kell a felszerkezet átázásból adódó károsodások tovaterjedését a hídgerendákban és az alépítményekben egyaránt. A hídfőket és a pilléreket méretezett acél állvánnyal alá kell támasztani. Az acélszerkezeti állványokat 10-15 év élettartamra szóló korrózióvédelmemmel kell ellátni. A fentieken túl javasolt az aláállványozott pillérek körbe falazása, vagy lezárása, elkerülendő a kialakuló zugok hulladékgyűjtő hatását. Ezen kívül a pillérek fejgerendáinak, a hídfőknek, valamint legalább a kritikusabb előregyártott tartók felületének kloridtartalom-csökkentő hatású impregnálóval történő bevonása szükséges.

A fenti megoldás mellett lesz idő a távlati tervek kidolgozására is, mivel korábban már megjelentek olyan elképzelések, hogy a híd helyett egy közös villamos/közúti aluljáróban kerülne átvezetésre a forgalom a vasúti vágányok alatt. Ez a kérdés a következő 10 évben tisztázható.

Jelenleg a BKK előkészíti a szerződés módosításához szükséges anyagokat, utasítást ad a vállalkozónak az állványzat mielőbbi elkészítésére és a Főváros októberi közgyűlésére előterjesztést készít a fedezet szükséges mértékű megemeléséről. A fenti intézkedések a jelenlegi szerződés értékéhez képest bruttó 344 millió forint többletkiadást jelentenek, melyről a Fővárosi Közgyűlés fog döntést hozni.

A híd várhatóan 2021 decemberében adható majd vissza a közúti forgalomnak.

A Főváros létrehozott egy hídállapot munkacsoportot, hogy a kezelésében lévő hidak állapotáról jelentést és intézkedési tervet készítsen a döntéshozók számára.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor a 3 éves béremelkedési program filozófiai hátterével is előállt

Orbán Viktor a 3 éves béremelkedési program filozófiai hátterével is előállt

A miniszterelnök pénteki terjedelmes interjújában tett bejelentést a csütörtökön ismertté vált megállapodás hátteréről a munkaadók és a munkavállalók között. Arról is beszélt, hogy a háború két legveszélyesebb hónapja következik. Közölte, meg fogja hívni Magyarországra a Nemzetközi Büntetőbíróság által üldözött Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnököt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Már lassul a magyar bérrobbanás, és pillanatokon belül vége szakad

Már lassul a magyar bérrobbanás, és pillanatokon belül vége szakad

Szeptemberben is érdemben nőttek a bérek Magyarországon a KSH friss adatai szerint, bár az emelkedés mértéke kissé lassult az előző hónapokhoz képest. Az alacsony infláció miatt azonban a keresetek reálértéke kifejezetten gyorsan emelkedik. Az már biztos, hogy a bérek vásárlóerejének növekedése olyan gyors lesz idén (éves átlagban), amilyet csak néhányszor lehetett látni az elmúlt évtizedekben. Jövőre azonban már az ideinél jóval kisebb mértékben nőhetnek a bérek.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×