Nagyszabású toronyirányítási projektbe (mirTWR) fogott a HungaroControl, amely a társaság közlése szerint most mérföldkőhöz érkezett: a Budapest Airport Zrt-vel való egyeztetést követően elkezdődik "a fejlesztés lelkét" jelentő új "optikai körgyűrű" kiépítése, amelynek telepítésével akár "távmunkában" is kezelhető a repülőterek forgalma.
A beruházás több, egymásra épülő fejlesztésből áll, ezek között kulcsfontosságúnak tekinthető az az infrastrukturális fejlesztés, amelynek köszönhetően a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér területén telepített földfelszíni felderítő szenzorok és kamerák adatai többszörösen biztosított módon érkeznek majd meg a távoli toronyirányító központba.
Az újonnan telepítendő
negyven darab fix, valamint nyolc mozgatható és zoomolható kamerának
köszönhetően a repülőtér és a futópályák megfigyelése még közelebbről, több nézőpontból valósulhat meg, amely hozzájárul a repülésbiztonság további növeléséhez.
A mirTWR projekt keretében a légi navigációs szolgáltató az éles irányítási környezet mellett egy készenléti és szimulátorközpontot is kialakít, amely a szolgáltatás folyamatos rendelkezésre állását biztosítja.
A HungaroControl egyébként két éve már elkészült a helyszíntől független repülőtéri irányítást biztosító Remote Tower fejlesztésével, ezáltal a hasonló méretű légikikötők közül a budapesti a világelső, ahol ez az innovatív megoldás alkalmazható. A fejlesztésre 2018-ban a vállalat történetének eddigi legnagyobb támogatását, mintegy hárommilliárd forintot nyert el.