Pontos napirendet és a tananyag mérséklését javasolja a Nemzeti Pedagógus Kar a digitális távoktatásban. Horváth Péter, a szervezet elnöke az InfoRádióban elmondta, türelem és rugalmasság kell a tanároktól a jelenlegi helyzetben, kölcsönösen pedig a bizalom nagyon fontos.
"Az átállás nem könnyű senki számára sem. Továbbra is azt kérjük minden szereplőtől, legyen szülő, diák vagy tanár, méltósággal, higgadtsággal, mértéktartással, méltányossággal próbáljuk kezelni a helyzetet, bízzunk egymásban" - szorgalmazta Horváth Péter.
Az InfoRádió úgy értesült, akár több száz olyan iskola is lehet, ahol a rendszer átállítása nem sikerült, de ezeket az értesüléseket Horváth Péter kétkedve fogadja.
"Nem kaptunk egyetlen vezetőtől, tankerülettől sem ilyen jelzést. Lehet, hogy a csoportszervezésnél egy-egy pedagógusnak gondja akadt, de komplett iskolák esetében én ezt nem gondolom" - mondta Horváth Péter, aki szerint széles skálán mozog, hogy milyen eszközökkel próbálják elérni a diákokat.
A Nemzeti Pedagógus Kar közzétette ajánlásait, ezek közül a legfontosabb, hogy legyen napirend, vagyis hogy
egyértelmű legyen, mikor érkeznek a feladatok a diákokhoz, és azok megoldását mikorra várják.
"Életkor szerint is más lehet a helyzet, hisz egy kisiskolásnál sokkal nehezebb helyzetben van a szülő is, míg egy nagyobb diáknál már heti feladatkiosztásról is szó lehet. De a korlátokat, hogy ne kelljen mindenkinek minden felületet napi 24 órán át figyelni, ezt rendkívül fontosnak tartjuk" - hívta fle a figyelmet Horváth Péter.
A tananyag mennyisége természetszerűleg most csökken, át kell gondolni, hogy mik a legfontosabbak és mit lehet számonkérni, mi lesz az érettségizőkkel,
mi lesz a tanítás-tanulás-kikérdezés hármasával.
Úgy látja, a fennálló helyzetben a tanév meghosszabbítása egy "távoli dolog", a maga részéről elképzelhetőnek tartja, hogy májusban kezdődik majd a nyári szünet, és augusztusban az új tanév.