A forgalomszervezési előkészületi fázisban tart a 3-as metró felújításának földrajzilag középső szakasza, ezzel fejezik be a vonal teljes rekonstrukcióját.
A jelenlegi munkákról szólva a BKK új vezérigazgatója az InfoRádióban elmondta, a belvárosban is szeretnék biztosítani, hogy a lehető legkisebb fennakadást okozza a metró kiesése, illetve pótlása.
"Ugyanakkor azt is fontos kiemelni, hogy
a belvárosi metrószakaszok meglehetősen rövidek, így egy-egy metrószakasz kiváltása esetén mi valós alternatívának gondoljuk a gyaloglást,
illetve a közbringarendszer használatát, amire szeretnénk is ösztönözni a lakosságot" - fogalmazott Varga Ivett, aki szerint egy metrómegálló esetén érdemes elgondolkodnia az embernek, hogy esetleg sétáljon, kevésbé kihasználva a pótló járatokat.
A belvárosi metrószakasz felújítása március 9-én a Ferenciek tere és az Arany János utca metrómegállók lezárásával kezdődik. Ettől kezdve ki is váltják az állomásokat, a Duna partján közlekedő 2-es villamost sűrítik, és hasonlót tapasztalhatnak az utasok a 47/49-es villamos esetében, valamint a Kossuth Lajos utcában közlekedő buszoknál is.
"A lezárt állomásokkal kapcsolatban folyamatosan hangsúlyozzuk a lakosság felé, hogy
a Kálvin tértől 6-8 perces, az Astoriától 4-5 perces, a Deák térről és a Vörösmarty térről pedig 8-10 perces sétával a szomszédos megállók viszonylag könnyen elérhetők.
Ezzel együtt természetesen a 15-ös és a 115-ös buszok a pótlást biztosítani fogják. Igyekszünk a lakosságot a mikromobilitási eszközök használatára ösztönözni" - fogalmazott Varga Ivett.
A BKK-vezér rögzítette: van elég busz a pótláshoz, de lehet, hogy magas padlós buszokat nagyobb mennyiségben állítanak majd hadrendbe.
Ígéri, az összes közlekedési alternatívát világosan be fogják mutatni a pótlással összefüggésben.
A BKK új vezérigazgatójával készített teljes interjút alább meghallgathatja.