eur:
400.46
usd:
371.31
bux:
92449.48
2025. március 26. szerda Emánuel
Varga Ivett, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) új vezérigazgatója a BKK fővárosi irodaházában 2020. február 13-án.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Az új BKK-vezér szerint reális, hogy a Lánchíd kerékpáros híd legyen

Még ebben az évben szeretné elindítani a főváros új e-jegyrendszerének a projektjét, ami néhány éven belül egy működő rendszer lesz – fogalmazott a BKK új vezérigazgatója. Varga Ivett a Lánchíd felújításáról és a mikromobilitási szolgáltatásokról is nyilatkozott.

A BKK hamarosan lezárhatja a „befuccsolt” elektronikus jegyrendszer ügyét, és megvizsgálja a lehetőségeket egy új projekt beindítására. Ennek egyik útja, hogy tovább dolgoznak a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-vel, és a meglévő rendszer továbbfejlesztésével alakítják ki a fővárosi jegyrendszert – fogalmazott Varga Ivett a hvg.hu-nak. De valós alternatíva, hogy a főváros maga határozza meg elsősorban az utasigények alapján az elektronikus-jegystruktúrát. „Még ebben az évben el szeretnénk indítani az új projektet, így néhány éven belül Budapesten ez egy működő rendszer lesz” – emelte ki a BKK vezérigazgatója.

Varga Ivett a BKK részéről az egyik legsürgetőbb projektként említette a Lánchíd felújítását. Mint mondta: azt javasolják, hogy a híd, az alatta futó villamosvasúti alagút, és a Váralagút felújítása egyszerre induljon, jó organizációval ugyanis össze lehet hangolni a beruházásokat, hogy csak egyszer kellejen mindent lezárni, és időben egyszerre fejeződjenek be a beruházások. Erre ugyanakkor kevés esélyt lát. A „minimálverzió” az, hogy csak a hidat újítják fel, de akkor is rövid időn belül szükség lenne a villamosalagút rekonstrukciójára, tettet hozzá. Úgy véli, a Lánchíd klasszikus gyalogoshídnak nem lenne alkalmas, de „reális változat lehet, hogy az útpályát csak kerékpáros forgalomra, vagy kerékpáros és közösségi közlekedésre használjuk” – fogalmazott.

Szólt arról is, hogy szerinte a mikromobilitási szolgáltatásoknak – Bubi, Limo, Donkey Republic, Lime – helye van a fővárosban, csak a kultúráját és a szabályozását kell kialakítani. Azt viszont sajnálatosnak nevezte, hogy kerületek elkezdték eltérően kezelni az eszközöket, szerinte jó lenne visszatérni az egysgées szabályozás felé a főváros teljes területén.

Varga Ivett a terjedelmes interjúban a többi között beszélt még a 3-as metróvonal meghosszabbításáról, a Nyugati téri és a Baross téri felüljárók lebontásáról, és a pesti fonódó villamosösszeköttetéséről is.

Címlapról ajánljuk
Kaiser Ferenc: az ukrajnai béke fenntartását mindenképpen Európának kellene kifizetnie

Kaiser Ferenc: az ukrajnai béke fenntartását mindenképpen Európának kellene kifizetnie

Az Egyesült Államok és Oroszország jelenleg Ukrajna és Európa feje felett tárgyal a tűzszünetről, miközben az általuk megkötendő alkut a tervek szerint Európa fogja betartatni. Az NKE docense szerint ez naiv elképzelés.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.26. szerda, 18:00
Balasa Levente
a Siemens Zrt – Smart Infrastructure szakmai igazgatója
Soha nem látott szinten az OTP és a magyar tőzsde

Soha nem látott szinten az OTP és a magyar tőzsde

Ázsiában ma reggel jó hangulatban telt a kereskedés, ezt követően Európában vegyes mozgásokat láthatunk: amíg a vezető részvényindexek egyre nagyobb mínuszban vannak, addig a magyar tőzsde szárnyal, elsősorban az OTP emelkedésének köszönhetően. Ami a gazdasági eseményeket illeti, ma az amerikai tartós fogyasztási cikkek rendelésállománya és a jelzáloghitel-igénylések közlései adhatnak impulzust a piacoknak.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×