eur:
414.59
usd:
398.24
bux:
79345.75
2024. december 23. hétfő Viktória
A BKV Zrt. új Mercedes-Benz Conecto Next Generation típusú buszai a járművek forgalomba állítása alkalmából tartott rendezvényen a társaság dél-pesti telephelyén 2020. január 20-án.
Nyitókép: MTI/Kovács Tamás

Egyre kétségesebb, lesz-e elég BKV-busz őszre

Napokon belül aláírhatja a főváros vezetése és a kormány a metrópótló buszok vásárlását célzó támogatási szerződést, amint lezárulnak a technikai egyeztetések - erősítette meg a Népszavának Fürjes Balázs miniszteri biztos. Ha ezt januárban megteszik, több buszt vehetett volna a pénzre eddig hiába váró BKV és nem lenne kétséges az sem, hogy leszállítják azokat, mire a metrófelújítás belvárosi szakasza csúcsra jár.

Még mindig nincs meg a pénz a fővárosi buszvásárlásra, de a kormány és a városvezetés szerint mindjárt aláírják a szerződést. Csak a BKV nem tud róla, és egyre nagyobb az aggodalom, hogy lesz-e elég jármű szeptemberre a hármas metró déli és középső szakaszának felújítása miatt szükségessé váló pótlásra - írta a Népszava egy, a BKV menedzsmentjének egy meg nem nevezett tagjára hivatkozva. A tisztviselő szerint a főváros és a kormány még mindig nem kötötte meg a buszvásárlásra ígért 3,2 milliárd forintról szóló támogatási szerződést. Holott a kormány még tavaly júliusban döntött a fővárosi közösségi közlekedés autóbusz-járműparkjának cseréjének támogatásáról. A támogatási szerződést a Miniszterelnökséget vezető miniszternek kellett volna megkötnie a BKV Zrt.-vel január végéig.

Mivel egyre inkább összecsúsznak a metrópótlás egyes szakaszainak munkálatai - jó ha őszre végeznek déli szakasszal és már hozzá kellett látni a középsőhöz is -, egyre kétségesebb a lap szerint, hogy sikerül az uniós támogatási szerződésben megszabott 2023-as határidőt tartani. Ez pedig azzal járhat, hogy a felújításra elnyert összesen 172 milliárd forint támogatás terhére nem nyújtható be számla 2023 után. Márpedig a középső szakasz tavaszi kezdésével kérdéses a 2023-as befejezés.

Mindezek miatt ősztől legkevesebb 30 busszal többre lesz szükség a metrópótláshoz, még úgy is, hogy leselejtezett buszok újra forgalomba állításán és 54 új Mercedes Connecto-G típusú csuklós busz bérlésén már, illetve 20 új busz megvásárlásán már túl van a fővárosi közlekedési vállalat. Ugyan ígérete van arra a BKV-nek, hogy a 3,2 milliárd forintos támogatásból 20 újabb buszt vegyen, de a Népszava szerint a január óta tartó forintgyengülés miatt már legfeljebb csak 17-t tud megvenni.

Ugyan a lapnak mind Kiss Ambrus, Budapest gazdasági ügyekért felelős főpolgármester-helyettese, mind Fürjes Balázs Budapest fejlesztéséért felelős államtitkár megerősítette, hogy már csak technikai jellegű egyeztetések maradtak hátra a szerződéskötés előtt, és arra napokon belül sor is kerülhet, félő , hogy ez a BKV-nak már késő lesz.

Az Inter Traction Electrics, amelytől rendelnék a járműveket, 150-180 napos szállítási határidőt vállalt korábban, de a koronavírus-járvány miatt ez nehezen lesz tartható. Ha pedig őszig nem érkeznek meg a buszok, akkor a BKV nem tud mit forgalomba állítani a legzsúfoltabb belvárosi részen. A hármas metró munkanapokon 520-540 ezer utast szállít, csupán a Nyugati-pályaudvaron 130 ezernél is több ember fordul meg egyetlen napon.

Címlapról ajánljuk
Irány Moszkva - a szerbek szerint Robert Fico Putyin elnökhöz repül gázügyben

Irány Moszkva - a szerbek szerint Robert Fico Putyin elnökhöz repül gázügyben

Aleksandar Vučić szerb elnök azt állítja, hogy Robert Fico szlovák miniszterelnök december 23-án, hétfőn Moszkvában tervez tárgyalni Vlagyimir Putyin orosz elnökkel. Minderre azt követően kerülhet sor, hogy Volodimir Zelenszkij ukrán elnök elutasította az orosz gáz Ukrajnán keresztüli tranzitjának meghosszabbítását.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×