Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Vízzel teli kátyú az úttesten a debreceni Déli soron 2019. január 15-én.
Nyitókép: MTI/Czeglédi Zsolt

Nem olyan egyszerű megtéríttetni a kátyúkárokat

A kátyú okozta károk mintegy 70 százaléka az év első negyedében keletkezik - mondta az InfoRádiónak Lambert Gábor, a Magyar Biztosítók Szövetéségnek kommunikációs vezetője. Az átlagos kár 20 ezer forint nagyságrendű.

A biztosításokat kínáló társaságok tapasztalatai szerint a kátyú okozta károk 60-70 százaléka az első negyedévben történik, tehát manapság. Ha körülnézünk az utakon, a nagy hideg elmaradása ellenére új kátyúk így is keletkeztek - vélekedett az InfoRádióban Lambert Gábor, a Mabisz kommunikációs vezetője.

"A gépkocsiban jellemzően 20 ezer forintos károkat okoznak a kátyúbalesetek, a leggyakoribb ilyen a defekt, illetve a felnisérülések, de elég gyakran előfordul futómű-károsodás is, sőt az országutakon, sztrádákon baleseteket, személyi sérüléseket is okozhat a kátyú."

Hogy mit tehetünk ilyenkor? Két dolgot:

ha nincs biztosításunk, a közút fenntartójához kell fordulnunk,

ez a településeket összekötő utakat tekintve a Magyar Közút, lakott területen pedig az illetékes önkormányzat, illetve a Budapest Közút.

"Alaposan dokumentálni kell az okozott kárt, fényképeket kell készíteni, helyszínen készült hatósági jegyzőkönyvre, tanúnyilatkozatra is szükség van, továbbá amennyiben a károsult rendelkezik vele, a kár összegét igazoló javítási számlát is csatolni kell a bejelentéshez" - tette hozzá Lambert Gábor.

Amennyiben egy érintett rendelkezik biztosítással, elegendő felvennie a kapcsolatot a saját biztosítójával, de ez esetben is minél alaposabban

dokumentálni kell.

S hogy ki fizet a végén?

"Alapvetően ha biztosítással rendelkezünk, akkor a biztosító, és ő játssza le a közútkezelővel a meccset, ha nem, akkor a közútkezelő" - közölte Lambert Gábor, aki mindezek után azért hozzáteszi: ne lépjük át a sebességhatárt, és vegyük figyelembe, ha az úthibákra előzőleg tábla figyelmeztette az autóvezetőt, a tábla ugyanis a biztosító szerint is fontos tényező egy ilyen káreseménynél.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×