Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
A Tisza alacsony vízállása miatt kialakult homokpad a kiskörei vízlépcsőnél 2019. augusztus 29-én.
Nyitókép: MTI/Czeglédi Zsolt

Nagy fejlesztés előtt a strandok

Folytatódik a Tisza menti strandok fejlesztése, a második ütemben október 15-én 1 milliárd forint keretre írnak ki pályázatot - mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója hétfőn Hódmezővásárhelyen.

Felidézte, a Tisza menti strandok fejlesztése tavaly kezdődött, több mint 700 millió forintból hét település valósított meg strandfejlesztést pályázat révén.

Alapvetően infrastruktúra fejlesztésről van szó, amely többek között

érinti a mosdókat, öltözőket, padokat, a füvesítést, a wifi-hálózat kiépítését, vízi attrakciók kialakítását,

a cél, hogy 2030-ig valamennyi szabad strand európai szintű turisztikai látványossággá fejlődjön - emelte ki a vezérigazgató.

Hozzátette: a program nem fejeződik be, minden évben újabb forrásokat fognak a Tisza menti szabad strandok fejlesztésére biztosítani.

Guller Zoltán szólt arról is, hogy a magyar turisztikai ágazat évek óta 10 százalékos növekedést ér el, a GDP 11 százalékát állítja elő, több mint 400 ezer embernek ad munkát.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×