Vasárnap délután szinte megismétlődött a két héttel ezelőtti M5-ös autópályán történt tragédia Törökszentmiklós mellett. A 4-es főút frissen felújított, 2x2 sávos, szalagkorláttal elválasztott szakaszára a forgalommal szemben hajtott fel egy piros Suzuki, aki jó 6 kilométert hajtott szemben a forgalommal. Az út vége végzetes volt: frontálisan ütközött egy fehér Mercedessel.
A Ripost-nak nyilatkozó közlekedés biztonsági szakember szerint egyszerű a magyarázata annak, hogy a több éve vezető autósok is szembe mennek fel az autópályára vagy a szalagkorláttal elválasztott, kétszer két sávos autóútra, illetve a kisebb településeken az egyirányú utcákba:
"mert benézik".
Pausz Ferenc szerint a tilos tábla gyaníthatóan nem elégséges, és jó lenne, ha ott lenne a sárga táblás nagy tenyér, amit pár helyre már kitettek. "Ennek messziről üvöltenie kéne, akár a felirattal is, hogy erre ne! – vélekedett.
![Budapest, 2011. február 15.
Az első tenyértábla Budapesten, a IX. kerületben, a Gyáli út egyik lehajtójánál. Ilyen táblákat helyez ki a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) Zrt. a fokozottan veszélyes fővárosi felhajtó csomópontokon.
MTI Fotó: Földi Imre](/images/site/articles/inline/2019/09/1569315711-HsybIg0k8_md.jpg)
Budapesten húsznál is több híd-, illetve sztráda, továbbá osztott pályás felhajtójához helyezett ki a Budapesti Közlekedési Központ tenyértáblát. Ezek a másfél négyzetméteres méretükkel és rikító neonsárga alapjukkal a tekintetet magukra vonzó figyelmeztetések fekete tenyeret, Stop táblát és Stop! feliratot ábrázolva figyelmeztetik az óvatlan sofőrt. A számos autópályát és autóutat felügyelő Magyar Közút jelezte a Ripostnak, hogy a legveszélyesebb helyeken az út mindkét oldalán élénksárga behajtani tilos táblákat raktak ki. Ám a mostani baleset tanulsága az,
jó lenne, ha mindenhová kikerülnének
ezek a táblák, lehetőleg minél feltűnőbben.
Enyhíthető a baj
Hogyha a tiltások és figyelmeztetések ellenére valaki véletlenül mégis rossz irányból hajt egy főútra, akkor kapcsolja be a vészvillogót és óvatosan közelítse meg a leállósávot. Ahol nincs leállósáv, ott próbáljon meg a lehető legjobban lehúzódni. A vészvillogó alkalmazása mellett az autóban maradva hívni kell a rendőrséget, hogy segítsenek az útról való biztonságos lejutásban, olvasható a portálon.