Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
A megújult Újpest-központ metróállomás 2019. március 30-án. Ezen napon átadták a 3-as metróvonal felújított északi, az Újpest-központ és Dózsa György út közötti szakaszát.
Nyitókép: MTI/Mohai Balázs

Klíma a 3-as metrón - lesz még sok izzadtságcsepp addig

A Világgazdaság értesülése szerint jövőre elkészülhet a 3-as metró első klimatizált szerelvénye. A Metróért Egyesület elnöke az InfoRádiónak elmondta: műszaki és anyagi szempontból is az alvázra szerelt légkondicionáló berendezés lenne optimális. Ráadásul ezzel nem buknánk el a járművek garanciáját – tette hozzá Bíró Endre

A Metróért Egyesület háromféle műszaki megoldást tart elképzelhetőnek a kivitelezésre.

  1. A légkondicionáló berendezés komoly tömeggel rendelkező részét az alvázra rögzítik, ahonnan szellőzőcsöveken keresztül lehetne a hűs levegőt az utastérbe eljuttatni.
  2. A tetőszerkezetre kerül a klíma, ez a leggyakoribb megoldás a metrószerelvényeken, ebben az esetben azonban a tetőszerkezetet meg kellene erősíteni.
  3. Kis tömegű, korszerű berendezéseket szerelnek föl a tetőszerkezetre, ezekből azonban kocsinként két darabra lenne szükség

Bíró Endre az InfoRádióban elmondta,

az első lehetőség a legolcsóbb és legkönnyebben kivitelezhető,

vagyis a klímaberendezés alvázra történő rögzítése, aminek talán lenne egy olyan hozadéka is, hogy nem járna garanciamegvonással, mert egy ilyen utólagos beavatkozás alkalmával a gyártónak megvan a lehetősége arra, hogy azt mondja "jó, csináljatok a járműveimmel, ami akartok, de innentől kezdve megvonom a garanciát."

Ha a Világgazdaság értesülései pontosak, és 2020-ra valóban elkészülne a prototípus, még akkor sem egyik napról a másikra lehetne hűvös a 3-as metróban, hiszen az érintett vonalon 222 kocsi van üzemben. A Metróért Egyesület elnöke úgy véli, ha a BKV saját erőből fogna hozzá, annak legfeljebb mutatóban lenne eredménye jövő nyárra. Ha szerződést köt egy nagy szerelőkapacitással bíró céggel, esetleges

6-8 hónap alatt lefuttatható a projekt.

Mint arról az Infostart beszámolt, július elején a Főpolgármesteri Hivatal, ellenzéki nyilatkozatokra reagálva azt közölte: megvalósítható közelségbe került a 3-as metró klimatizálása, mivel újabb 6 milliárd forintot szerzett vissza a fővárosnak peres úton a jelenlegi vezetés, ennek alapján a BKV már felvette a kapcsolatot egy speciális klímagyártó céggel a 3-as szerelvények klimatizálása érdekében.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×