A Metróért Egyesület háromféle műszaki megoldást tart elképzelhetőnek a kivitelezésre.
- A légkondicionáló berendezés komoly tömeggel rendelkező részét az alvázra rögzítik, ahonnan szellőzőcsöveken keresztül lehetne a hűs levegőt az utastérbe eljuttatni.
- A tetőszerkezetre kerül a klíma, ez a leggyakoribb megoldás a metrószerelvényeken, ebben az esetben azonban a tetőszerkezetet meg kellene erősíteni.
- Kis tömegű, korszerű berendezéseket szerelnek föl a tetőszerkezetre, ezekből azonban kocsinként két darabra lenne szükség
Bíró Endre az InfoRádióban elmondta,
az első lehetőség a legolcsóbb és legkönnyebben kivitelezhető,
vagyis a klímaberendezés alvázra történő rögzítése, aminek talán lenne egy olyan hozadéka is, hogy nem járna garanciamegvonással, mert egy ilyen utólagos beavatkozás alkalmával a gyártónak megvan a lehetősége arra, hogy azt mondja "jó, csináljatok a járműveimmel, ami akartok, de innentől kezdve megvonom a garanciát."
Ha a Világgazdaság értesülései pontosak, és 2020-ra valóban elkészülne a prototípus, még akkor sem egyik napról a másikra lehetne hűvös a 3-as metróban, hiszen az érintett vonalon 222 kocsi van üzemben. A Metróért Egyesület elnöke úgy véli, ha a BKV saját erőből fogna hozzá, annak legfeljebb mutatóban lenne eredménye jövő nyárra. Ha szerződést köt egy nagy szerelőkapacitással bíró céggel, esetleges
6-8 hónap alatt lefuttatható a projekt.
Mint arról az Infostart beszámolt, július elején a Főpolgármesteri Hivatal, ellenzéki nyilatkozatokra reagálva azt közölte: megvalósítható közelségbe került a 3-as metró klimatizálása, mivel újabb 6 milliárd forintot szerzett vissza a fővárosnak peres úton a jelenlegi vezetés, ennek alapján a BKV már felvette a kapcsolatot egy speciális klímagyártó céggel a 3-as szerelvények klimatizálása érdekében.