eur:
414.58
usd:
398.72
bux:
79538.01
2024. december 23. hétfő Viktória
Turistahajók a Dunán, az Erzsébet híd előtt 2019. június 8-án.
Nyitókép: MTI/Mohai Balázs

A BKV-hajókkal sincs minden rendben

Lezajlott a BKV hajóinak biztonságtechnikai felülvizsgálata, amely alapján a tizenegy személyszállító hajó többsége forgalomba állhat, ha lezáródik a Hableány balesetének ügye.

Bár a Hableány nem tartozik a BKV tulajdonába, biztonsági okból úgy gondolták, érdemes a BKV személyszállító hajóit is átvizsgálni, nyilatkozta Bolla Tibor vezérigazgató az Indexnek.

A rendkívüli ellenőrzésen a felszerelést rendben találták,

a feltárt kisebb biztonságtechnikai problémákat nyolc hajón kijavították, két hajó azonban nem állhat addig forgalomba, amíg főleg a motor füstölésével kapcsolatos gondokat nem orvosolják.

Egy hajó pedig eleve a javítódokkban volt – derült ki.

A BKV nem saját maga működteti a hajókat, a tizenegy hajót három különböző társaságnak adták ki üzemeltetésre, a működtetés mellett a karbantartás is ezeknek a cégeknek a felelőssége.

A tömegközelekdési társaság tizenegy személyhajójából nyáron egyszerre nyolc darab üzemel menetrendszerűen a Duna fővárosi szakaszán, télen pedig öt hajó jár. A baleset után a BKV leállíttatta a menetrendszerű forgalmat, a hajók nem futnak ki, amíg a Hableány balesetének kivizsgálása be nem fejeződik.

A BKV-flotta öreg, elavult, 40-50 éves hajókból áll. Bolla Tibor kérdésre válaszolva közölte, a BKK-nak volt olyan fejlesztési elképzelése a flotta fejlesztésére, amit támogatni tudna.

Mint ismert, a Hableány balesete után rendelte el a BKV-vezérigazgató a közlekedési társaság kishajóinak műszaki felülvizsgálatát – elsősorban azokét, amiket a BKV bérbe szokott adni magánvállalkozóknak. Tarlós István akkor úgy nyilatkozott, azt is meg kell vizsgálni, jó helyen vannak-e a szállodahajók a belvárosban. Erről Palkovics László innovációs és technológiai miniszterrel egyeztet.

A főpolgármester megérti az üzleti szempontokat, hogy kedvező a frekventált helyeken horgonyozni, de a forgalom miatt és hajózási biztonsági szempontokból sem biztos, hogy ez jó gyakorlat.

A Hableány katasztrófával kapcsolatos összes hírünket itt olvashatják.

Címlapról ajánljuk
Prőhle Gergely: a német hatóságoknak ideológiailag besorolhatatlan, így kezelhetetlen volt a magdeburgi merénylő

Prőhle Gergely: a német hatóságoknak ideológiailag besorolhatatlan, így kezelhetetlen volt a magdeburgi merénylő

A magdeburgi tragédiáról, annak társadalmi hatásáról, egy AfD-szimpatizáns szaúdi orvos megítéléséről, valamint a német belpolitikai helyzetről is beszélt Prőhle Gergely volt berlini nagykövet, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukács Intézet programigazgatója az InfoRádió Aréna című műsorában. Bemutatott egy olyan megközelítést, ami megelőzhetővé tenné az ilyen tragédiákat, és valamiféle társadalmi békesség felé is elvezethetne.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
A zöld ipar kérdése még fontosabbá vált

A zöld ipar kérdése még fontosabbá vált

Az Európai Unió öt évvel ezelőtt, amikor elindította az Európai Zöld Megállapodást (European Green Deal), a klímaváltozás elleni küzdelem globális élharcosaként pozícionálta magát. A fenntartható gazdaság kiépítése azonban mostanra még fontosabbá vált, mivel a globális felmelegedés következményei és költségei egyre súlyosabbak. Ráadásul az Ukrajna elleni orosz inváziót követő földgázválság is rámutatott arra, hogy fel kell gyorsítani a dekarbonizációt az EU energiaellátásának biztosítása, az energiaköltségek csökkentése és a társadalmi kohézió előmozdítása érdekében. Az egykor klímavédelmi programként indult politika ma már az EU egzisztenciális kihívásainak kezelésében segíthet.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×