eur:
413.94
usd:
396.69
bux:
78741.84
2024. december 23. hétfő Viktória
Autók a MOL Limo közösségi autómegosztó szolgáltatás bemutatóján a Kopaszi-gát Öbölházában 2018. január 25-én. Budapesten 200 benzines és 100 elektromos járművel indult a szolgáltatás, a Mol elektromos töltőhálózatot is épít. A Mol Limo 60 négyzetkilométeren a főváros 10 kerületére terjed ki, az autók parkolásáért a felhasználóknak nem kell fizetniük. Minden megosztott használatú jármű 5-10 magántulajdonút vált ki, ami csökkentheti a forgalmat és a parkolási területet, ezzel több területet hagy meg a városok lakóinak és hozzájárul a légszennyezés mérsékléséhez.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Világi Oszkár: nem az elektromos autóé lesz a jövő

A Mol 2030-as stratégiájának fontos eleme a megváltozott fogyasztói szokásokhoz való alkalmazkodás. Az emberek többet fognak fizetni azért, hogy szolgáltatást kapjanak, és kevesebbet azért, hogy birtokoljanak – erről Világi Oszkár a Mol-Csoport igazgatóságának tagja, a Slovnaft vezérigazgatója beszélt az InfoRádió Aréna című műsorában.

A benzinkút több mint egy üzemanyagtöltő állomás. Egy olyan hely, ahol többféle szervizszolgáltatást tudnak igénybe venni a fogyasztók – fogalmazott a Mol-Csoport igazgatóságának tagja. Világi Oszkár kiemelte: a Mol 2030-as stratégiájának fontos eleme a változó piaci folyamatokhoz és fogyasztói szokásokhoz való alkalmazkodás. Hozzátette: fontos, hogy a vásárló a fizikai valósággal – személyzettel, ingatlannal – találkozzon.

A vállalatnak rendelkezésre álló tőkével igyekeznek bekapcsolódni az új üzleti trendekbe. Ehhez tanulmányt készítettek arról, milyen lesz 10 év múlva az átlagos fogyasztó. Valószínűleg például nem lesz fontos számára, hogy tulajdonolja az autót. A társaság igazgatósági tagja kiemelte: az új modell bevezetése óta van minőségi kávé és étel a benzinkutakon. Ezt is a fogyasztói változások miatt tették elérhetővé a vásárlók számára – tette hozzá.

A Mol-Csoport igazgatóságának tagja szerint

nem az elektromos-, hanem a hibrid autók gyártása hoz áttörést az autóiparban.

Új üzemanyag után is kutatnak majd a cégek, ami lehet hogy nem az elektromos áram lesz – vélekedett.

A vállalat által létrehozott Mol Limo autói is csupán 100-150 kilométert tudnak egy töltéssel haladni, az elektromos autók töltése pedig bonyolult és hosszadalmas. Világi Oszkár hozzátette: az is fontos kérdés, hogy egy baleset esetén hogyan kell elszállítani az elektromos autót, hiszen nagy méretű akkumulátora jelentősen környezeti kockázatot jelent.

Az innovációs igazgató kiemelte: a Mol egy olyan nemzetközi céggé vált, amely a világ számos országában sikeresen tud vállalkozni. Ehhez nemcsak pénzre, hanem nyitottságra, más kultúrák megértésre is szükség van.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×