Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Rendőrök helyszínelnek egy összetört személygépkocsinál a 4-es főút 95-ös kilométerénél, Szolnoknál, ahol két autó frontálisan összeütközött 2018. augusztus 3-án. A balesetben egy ember meghalt, öten súlyosan, illetve életveszélyesen megsérültek.
Nyitókép: MTI Fotó: Mészáros János

Itt vannak az ország halálútjai - a teljes lista

Hat év alatt csaknem 1200 baleset egyetlen főúton. Egymillió autóra több mint három halott.

Az Index megnézte, melyik az ország legbalesetveszélyesebb útja. Az vizsgálta, hogy 2013 és 2018 között mely utakon - a sokkal biztonságosabb autópályákat kivéve - volt a legtöbb baleset.

A válasz egyértelmű lett: a Budapesttől egészen az ukrán határig húzódó 4-es számú főút Magyarország halálútja.

A rangsor:

  • 4-es főút: 1188 baleset hat év alatt
  • 1-es főút: 693
  • 3-as főút: 679
  • 47-es főút: 661
  • 8-as főút: 606
  • 6-os főút: 586
  • 5-ös főút: 586
  • 7-es főút: 585
  • 51-es főút: 515
  • 86-os főút: 413

Összehasonlították az utakat forgalomarányosan, az út hosszát is figyelembe vevő forgalmi teljesítményt alapul véve. Itt már átrendeződik a sorrend: a kisebb forgalmú 6-os út (40 baleset évente) megelőzi a 4-es utat (39,4), feljebb jön a tiszántúli főút, a 47-es (37,9), és bejön a képbe a 61-es másodrendű főút is (37,3), amely Dunaföldvárt köti össze Nagykanizsával Dombóvár és Kaposvár érintésével. Az évi 30 balesetnél többet felmutató utak tízes listájába még bekerült a 7-es út (36,9) és az 1-es út (36,9), a 3-as út (33,1) és az 5-ös út (33), valamint a 25-ös út (30).

A halálos baleseteknél ismét a 4-es vezet, ez az egyetlen, ahol forgalomarányosan (egymillió autónak megfelelő járműre vetítve) évente több mint három (3,1) halálos baleset történt az elmúlt hat évben. Halálos útnak számít még az 5-ös és a 6-os út (egyaránt 2,8 halálos balesettel), valamint a 61-es és az 1-es (2,3-2,3), a 47-es (2,2), a 3-as (2,1) és a 86-os (2).

Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Sugárzásveszélyre figyelmeztetnek Csernobilban, puccsot szerveznek Moszkvában - Háborús híreink Ukrajnáról szombaton

Sugárzásveszélyre figyelmeztetnek Csernobilban, puccsot szerveznek Moszkvában - Háborús híreink Ukrajnáról szombaton

A Nemzetközi Atomenergia-ügynökség (NAÜ) friss jelentése szerint megrongálódott a csernobili szarkofág a februári dróntámadást követően, így nem tudja ellátni elsődleges biztosági feladatát, vagyis a sugárzás megakadályozását. Bassár el-Aszad bukott szíriai diktátor egykori hívei szervezkednek Moszkvából, a céljuk, hogy felkeléseket szítsanak az új kormány ellen, és visszaszerezzék elvesztett befolyásukat. Állítólag már 50 ezernél is több harcost számlál a mozgalom. Oroszország tengeri blokáddal válaszolhat az ukrán kikötőkből induló áruszállítmányokra az orosz tartályhajókat ért ukrán dróntámadások után. Ez az akció azonban sok veszélyt rejt: Moszkva pontosan a növekvő veszteségek miatt vonult vissz a Fekete-tengerről.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×