eur:
411.41
usd:
393.62
bux:
79598.73
2024. november 25. hétfő Katalin
Repülőgép érkezik a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér ferihegyi 2-es leszállópályájára a főváros XVIII. kerületében. Előtérben balra a leszállópálya bevezető fénysora. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: Jászai Csaba

Nem marad következmények nélkül a ferihegyi repülőzaj

Az érintett szervezetek bevonásával újabb tárgyalás volt kedden a Városházán a Liszt Ferenc-Nemzetközi repülőtér környezetében tapasztalható zajszennyezés miatt. A főpolgármester az ügyet napirendre tűzi a Fővárosi Közfejlesztési Tanács ülésén is.

Újabb egyeztetés volt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér működésével összefüggő zajterhelés ügyében. A főváros nevében Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes vett részt a keddi megbeszélésen, amelyen az Innovációs és Technológiai Minisztérium helyettes államtitkári szinten képviseltette magát, de a résztvevők között volt több értintett kerület vezetője és több civil szervezet is.

A Városháza közölte:

Tarlós István főpolgármester Palkovics László innovációs és technológiai miniszterrel egyetértésben úgy döntött, hogy ezt a problémát előterjesztik a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában is,

melynek mindketten tagjai.

Ezek a témák kerülnek terítékre Szeneczey Balázs közleménye szerint:

  • éjszakai repülőtéri korlátozás (a menetrend szerinti éjjeli utasforgalom és teherforgalom megszüntetésének lehetősége), Tarlós István főpolgármester elsősorban ezt a lehetőséget támogatja
  • a fel- és leszállások időbeli lehatárolásának felülvizsgálata
  • az új, 2018. augusztus 16-i indulási eljárás felülvizsgálata
  • zajgátló-védőövezet kijelölésének felülvizsgálata
  • az egyenértékű zajterhelés vizsgálata mellett bevezetni a maximális zajterhelés vizsgálatának lehetőségét is, a zajhatárérték-számítás módosításának vizsgálata
  • folyamatos zajmérés, új zajmérő állomások telepítésének lehetősége
  • a repülőtéri fejlesztések hatásainak felmérése
  • új szabályozási és szankcionálási lehetőségek megteremtésének vizsgálata

Időközben az Innovációs és Technológiai Minisztérium levélben közölte, hogy a Városháza kezdeményezésére január óta zajlanak egyeztetések a Liszt Ferenc repülőtér működésével összefüggő zajterhelésről a Fővárosi Önkormányzat, az Innovációs és Technológiai Minisztérium, a Budapest Airport Zrt., a HungaroControl Zrt. és az érintett civil csoportok képviselőinek bevonásával.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium arról is beszámolt most, hogy az egyeztetések célja minden reális intézkedési lehetőség vizsgálata, amelyek révén

a működési keretfeltételek között a lehető legnagyobb mértékben vehetők figyelembe a Budapesten és a környező településeken élők igényei.

Hangsúlyozták, a fővárosi repülőtéren uniós rendeletben rögzített követelmények miatt tavaly léptek életbe szigorúbb szabályok, a változások elmaradása kötelezettségszegési eljárást eredményezhetett volna Magyarországgal szemben.

A tárca szerint az új előírások nyomán a repülőtér zaja a korábbiaknál kevesebb kerületet és lakost érint. A terhelés azonban eltérően oszlik meg az egyes területek között, ezért indokolt a megvalósítható javaslatokról fővárosi szinten egyeztetni.

Korábban Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója az InfoRádiónak is beszélt a ferihegyi fejlesztésekről: többek között új utasterminál épül 2024-re, addig pedig további 6,5 milliárd forintból fejlesztenek, például több ponton automatizálják a bejelentkezési folyamatot. A terminálépítés 225 milliárd forintba kerül. A kormányzat a ferihegyi állapotokkal kapcsolatban elégedetlenségének adott hangot.

A Budapest Airport tavaly újította fel a repülőtér 1-es kifutópályáját. A március 12-én kezdődött munka június 30-ig tartott, ezalatt a teljes légi forgalmat a 2-es futópálya szolgálta ki. Ennek a Budapest Airport szerint az volt a következménye, hogy

megnőtt a forgalom a lakott területtől csupán 1600 méterre lévő 2-es futópálya tengelyében.

Hozzátette: pénzt adtak az önkormányzatnak, ami fedezte a házak javítási költségeit.

A lakosság panaszairól az Index azt írta, hogy akár több százezer embert is az utcára visznek, és a ferihegyi repülőtér blokádját sem tartják elképzelhetetlennek azok a budapestiek, akiknek az életét pokollá teszi a reptér forgalma.

Többféle szennyezésről is szó volt. Egyrészt a repülőgépek az otthonok fölött nem túl nagy magasságban ereszkednek, illetve emelkednek, ez nagy zajt okoz az érintett lakók szerint. Másrészt a repülőtér kifutópályáinak és a hangárok közelében élők a folyamatosan visító hajtóművektől szenvednek, harmadrészt a kerozin okozta légszennyezettség is egészségügyi károkat okoz.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor a bérmegállapodásról: ez egy történelmi léptékű megállapodás

Orbán Viktor a bérmegállapodásról: "ez egy történelmi léptékű megállapodás"

Történelmi léptékű megállapodásnak nevezte a múlt héten köttetett minimálbér-emelési egyezséget, mivel soha nem történt még ekkora emelés, 2027-re 40 százalékos lesz a növekmény a mostani szinthez képest. Azt is jelezte, a minimálbér reálértéke 29 százalékkal fog nőni 2027-ig, és az el fogja érni az átlagbér felét.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
Nagy lehetőségek előtt állnak a magyar startupok

Nagy lehetőségek előtt állnak a magyar startupok

A magyar startupok sikerét és az innovatív ötletek kibontakozását számos tényező akadályozhatja Magyarországon. Ide tartozik a szabályozási környezet, a befektetők alacsony kockázatvállalási hajlandósága, vagy a pénzügyi eszközök szűkössége. A Nemzeti Innovációs Ügynökség ezeknek a gátaknak a lebontásán dolgozik, aminek az eredménye nem csak egy kiterjedtebb magyar startup ökoszisztéma lehet, de az is hogy a magyar ötletek „láthatóvá válnak” a nemzetközi porondon. Erről kérdeztük Bódis László, innovációért felelős helyettes államtitkárt, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatóját.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×