Az Airportal.hu birtokába került egy tervrajz, amelyből kiderül, hogy mit kíván megvalósítani a múlt héten bejelentett 225 milliárd forintos beruházásból a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője.
A Budapest Airport belső lapjában megjelent fotón a végleges formaterv még nem látszódik, de az kivehető, hogy mit és hova terveztek.
A vasúti megálló nem a parkolóház alatt, hanem a hossztávú parkoló mellett, a föld alatt lenne, ennek helyét és kiviteli terveit a Nemzeti Infrastruktúrakezelő Zrt (NIF) készítette.
Innen a parkolóház és a szálloda között megépülő – vélhetően – függőfolyosó vezet majd az új terminál épületbe, illetve a már meglévő 2B épületbe.
- Az A oldalon kibővül a SkyCourt melletti épület,
- eltűnik a könnyű szerkezetes kiszolgáló épület, helyét egy új, a B termináléhoz hasonló móló váltja fel,
- az új, 3-as terminálon pedig egymással párhuzamos két új móló épül dupla gurulóúttal, így párhuzamosan mindkét oldal használható lesz. Ebben az épületben kap helyett a 2A-ról átköltöző utasfelvételi csarnok és az utasbiztonsági ellenőrzés is – értesült a portál.
A 2A terminál előtt, az Alfa gurulóúttal párhuzamosan megnagyobbítja a forgalmi előteret és új gurulóutat alakít ki.
A repülőtéri vasúti megálló, illetve a múlt héten tendereztetett körforgalom kiviteli tervei már hatósági jóváhagyási szakaszban vannak, az új terminál és a 2A bővítése még tervezési fázisban van.