eur:
401.37
usd:
365.71
bux:
73411.75
2024. október 5. szombat Aurél
Combino villamos közlekedik a Nagykörúton 2017. szeptember 12-én. Forgalomba állt a hatodik, FUTÁR-rendszerrel és a biztonságosabb utazást elősegítő fedélzeti kamerarendszerrel felszerelt Combino villamos. Az eszközök telepítése folyamatos, várhatóan 2018 tavaszára mind a 40 forgalomban lévő szerelvény megjelenik az utazástervezőben, és kamerával felszerelve közlekedik majd a Nagykörúton, illetve az 1-es villamos vonalán.
Nyitókép: Bruzák Noémi

Távoli még a villamosfelújítások okozta káosz vége

Folynak a munkálatok a legnagyobb fővárosi villamosvonalakon, a nagykörúti 4-6-os és a Hungária körúti 1-es vonalán. Közben a BKK kiírta a közbeszerzést a Széna tér jövő nyáron induló felújítására is.

Az 1-es villamos felújítása július 7-én kezdődött és a nyári szünet végéig tart. A Mester utca és Népliget közötti, valamint a Hős utca környékén található szakaszok rekonstrukcióját végzik el, ahol néhány éve a villamosfelújítás idején csak a megállóhelyeket korszerűsítették, most a villamossín cseréjén kívül megerősítik a földműveket és felújítják a vágányokat keresztező átjárókat is.

A beruházás első háromhetes időszakában az 1-es villamos a Fehérvári út/Etele út felől a Közvágóhídig, a Bécsi út/Vörösvári út felől pedig a Puskás Ferenc Stadion megállóhelyig közlekedik.

A második, augusztus végéig tartó időszakban Óbuda felől már a Népligetig járnak a villamosok, míg Dél-Buda felől továbbra is a Közvágóhídig lehet villamossal utazni. Ebben az időszakban a 103-as autóbusz a Népligetig viszi az utasokat.

A kocsival közlekedőket is érinti a felújítás, hiszen a pótlóbuszok miatt a Hungária körút–Könyves Kálmán körút útvonalon korlátozások vannak érvényben.

A Nagykörúton szeptemberre fejezik be

A másik legjelentősebb vonalon, a 4-6-os villamosvonalon június 16-tól szeptember 2-ig pályakorszerűsítést végeznek.

Az Oktogon és a József utca között ideiglenesen buszsávot alakítottak ki, ezért ezen a szakaszon az autósoknak csak egy-egy sáv jut.

A BKK szerint a nagykörúti, nemzetközi összehasonlításban is sűrűnek számító villamosforgalom jelentős terhelést jelent a vasúti pályára,

a nyári felújítás idején azonban a korábbinál korszerűbb felépítményű vágányokat építenek,

amely a későbbiekben szükségessé váló karbantartást a mostaninál gyorsabbá, egyszerűbbé teszi.

Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója pár héttel ezelőtt az InfoRádiónak részletesen beszélt arról, hogy miért egyszerre végzik el a legnagyobb villamosvonalak rekonstrukcióját.

"A nyári időszakban muszáj megcsinálni olyan dolgokat, amiket nem bírna el a hétköznapi, iskolaidőben megszokott forgalom. A 4-6-os vonalán 24 órás üzem van, iszonyatos terhelésnek van kitéve a pálya" - mondta Bolla Tibor, hozzátéve, hogy

10 éve építették meg a 15 tonnás pályát, ami már nem bírja a terhelést, így most kicserélik egy teherbíróbbra.

Eközben a Nagykörút másik szakaszán, a Szent István körúton vízvezeték-felújítás miatt változott meg a forgalom június közepén: a Nyugati tér felé a Szemere utca és a Bihari János utca közötti útpályát teljes szélességében lezárták. Közlekedni itt a villamosvágányon lehet jelzőlámpás szabályozás mellett.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Ákos: nem jó kimondani, hogy hatalmas vihar közeleg – egymásra kell nézzünk, emberek

Ákos: nem jó kimondani, hogy hatalmas vihar közeleg – egymásra kell nézzünk, emberek

Én arra hívok mindenkit, aki ezt a lemezt hallgatja, hogy ember legyen velem együtt, hogy egymás számára emberek lehessünk, és hogy megfogalmazhassunk nyugodtan aggodalmakat és örömöket anélkül, hogy a másik folyton ellenséget látna bennünk – mondta Kovács Ákos dalszerző, előadóművész az InfoRádió Aréna című műsorában, ahol beszélt a most megjelent Metropolis című dupla albumáról és a december 14-i Aréna-koncertjéről is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.07. hétfő, 18:00
Karácsony Gergely
Budapest főpolgármestere
Az éghajlatváltozás következménye: szebb jövő vagy apokalipszis?

Az éghajlatváltozás következménye: szebb jövő vagy apokalipszis?

Az emberi társadalom az innovációnak és globalizációnak köszönhetően korábban képes volt felszabadítani magát a klíma uralma alól, de mára új függőség alakult ki az ember által létrehozott éghajlati rendszerrel szemben. Az elmúlt évtizedekben a fosszilis energiatermelés növekvő mértéke hozzájárult az üvegházhatás fokozódásához, ami jelentős hőmérséklet-emelkedést és időjárási szélsőségeket eredményezett. A fogyasztás mérséklése és a globális energiatermelés dekarbonizálása elengedhetetlen a jövő katasztrófáinak elkerüléséhez. A célok eléréséhez progresszív adózási rendszerek és nemzetközi együttműködés szükséges, különös tekintettel a megújuló energiaforrásokra történő átállásra. Enélkül az emberiség a közeljövőben pusztító ökológiai válságokkal nézhet szembe.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×