Mindenki ismeri a mondást: "Adjunk bele apait, anyait". De nem elég az anyai beleadás, több apai kellene. Ugyanis az apák indokolatlanul keveset vesznek részt a család életében, a gyermekeik nevelésében és mondjuk az óvodai, iskolai, sőt, a bölcsödei életben.
Vissza kell csempésznünk az apákat a családba
- fejtette ki Léder László, az Apa Akadémia alapítója.
A pszichológus szerint az apák szerepe a nevelésben sokkal fontosabb, mint hinnénk, ezt tudományos kutatások is igazolják. Valamiért kialakult az a téveszme, amit generációról generációra adunk át, hogy a nők dolga az iskolai életben való részvétel.
Meg kellene törnünk valahogy ezt a rossz varázslatot, ugyanis azt látjuk, hogy
az apa hiánya a kisfiúkra, kislányokra is egyaránt negatív hatásokkal van.
"Az iskolarendszer elnőiesedése a fiú tanulóknak láthatóan óriási hátrányt okoz. Évről évre több fiú esik ki az iskolarendszerből, jellemző a modern országokban, hogy a fiúk-lányok összehasonlításánál egyre kisebb arányban érettségiznek fiúk, és egyre kisebb arányban jutnak be felsőoktatási intézményekbe" - tette hozzá Léder László.
Amelyik családban az apák aktívak, ott a kislányok és a kisfiúk is jobban teljesítenek.
Azonban ha inaktívak az apák, vagy valamilyen okból nem tudnak részt venni a nevelésben, ott ellensúlyozni kell. Az iskolarendszerben a pedagógusok - főleg a férfi pedagógusok - dolga, hogy észrevegyék a problémát, és megpróbálják ellensúlyozni. Ha ott van az édesapa, akkor fel kell hívni a szülők figyelmét arra, hogy mindenki jobban jár, ha többet foglalkozik a gyermekeivel. A romló iskolai teljesítmény és a viselkedési problémák megjelenése mögött általában valamilyen családi konfliktus húzódik meg. Elképzelhető, hogy az ilyen gondok mögött egy apahiány van - emelte ki Léder László.