Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Nyitókép: kajakkenusport.hu/Szalmás Péter

A kajakozók szövetségi kapitányát megválasztották, a kenusoknál nincs döntés

Az olimpiai ezüstérmes Tóth Dávidot jelölte ki a kajak szövetségi kapitányi posztra a Magyar Kajak-Kenu Szövetség elnöksége, ugyanakkor eredménytelennek minősítette a kenu szövetségi kapitány személyére kiírt pályázati felhívást.

A szövetség honlapján olvasható beszámoló szerint kajak szövetségi kapitányi posztra heten jelentkeztek: Tóth mellett a Szabó Gabriella, Bakó Zoltán, Dombi Rudolf, Makrai Csaba, Simon Miklós és Szabó Gábor adott be pályázatot.

A pályázókat csütörtökön nyílt ülésen hallgatta meg a szövetség sportfejlesztési, valamint versenysport bizottsága, majd utóbbi zárt ülésen hozta meg a döntését arról, mely szakemberek nevét terjeszti elő javaslatként az elnökség számára.

A Csabai Edvin által vezetett bizottság végül az olimpiai ezüstérmes Tóth Dávidot, a háromszoros olimpiai bajnok Szabó Gabriellát és a dán kajak-kenu válogatott korábbi kapitányát, az olimpiai bronzérmes Bakó Zoltánt nevezte meg javaslatként a szövetség péntek délelőtti elnökségi ülésén.

A testület titkos szavazásán a legtöbb - nyolc - szavazatot Tóth Dávid kapta, aki így 2+2 évre szóló megbízatással láthatja el a felnőtt szövetségi kapitányi feladatokat a kajak szakágban.

A kenu szakág szövetségi kapitányi tisztségre az elmúlt két olimpiai ciklusban a komplett felnőtt válogatottat iránytó Hüttner Csaba mellett ifj. Foltán László és Vajda Attila adta be a jelentkezését.

Ebben a szakágban a versenysport bizottság csütörtöki zárt ülésén egyhangú határozott hozott arról, hogy - a három kenus kapitányi jelölt pályázati anyagát és a csütörtöki személyes meghallgatást alapul véve - egyetlen jelölt mellett sem tudja letenni voksát, s azzal a javaslattal élt, hogy az elnökség nyilvánítsa eredménytelennek a kenu szövetségi kapitány személyére kiírt pályázatot. Az elnökség így határozott, emellett felkérte a szakmai igazgatót, hogy tegyen javaslatot a kenus kapitány kiválasztásának új módjára.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×