eur:
403.02
usd:
349.59
bux:
95317.22
2025. június 15. vasárnap Jolán, Vid
Hamarosan eltűnhetnek a dízelautók Budapestről

Hamarosan eltűnhetnek a dízelautók Budapestről

A szmogriadó idején használható dízelüzemű gépjárművek körének korlátozásával most már érezhetően kevesebb autót lehet riasztás idején Budapest utcáin látni – vélekedett Az Autó című autós lap szaklap főszerkesztő-helyettese. Karner Miklós az InfoRádiónak kiemelte, hogy a nyugat-európai országokban is megfigyelhető tendencia, hogy egyre erősebben korlátozzák a járművek közlekedését szmogriadó esetén.

Az éveleji nagy szmogriadó után szerdán még szigorúbb intézkedéseket fogadott el a Fővárosi Közgyűlés – derült ki a Vezess.hu cikkéből

Az elfogadott határozat szerint 2018. október 1-je után a fővárosi riasztási fokozat elrendelése esetén korlátozzák a 7-es és a 8-as környezetvédelmi osztályú – Euro 3-as dízelüzemű – gépjárművek forgalmát is. Így a korlátozottak aránya az üzembentartók mintegy harmadáról gyakorlatilag 40 százalékára emelkedik.

A döntés értelmében a korlátozás ráadásul 2019. október 1-jével riasztási fokozat elrendelése esetén a 10-es és a 11-es környezetvédelmi osztályú – Euro 4-es dízelüzemű – gépjárművekre is vonatkozik. Az elfogadott előterjesztés szerint az előbbi rendelkezések hatályba lépésekor a használt gépjárműveknek gyakorlatilag a fele, a 2015-ös adatok alapján 52 százaléka esik majd a riasztási fokozat forgalomkorlátozása alá.

Az Euro 3-as dízelek megközelítőleg 12-15 éves autók, az Euro 4-es besorolás pedig 10 év körüli kocsikat jelent – tájékoztatta az InfoRádiót Karner Miklós, Az Autó című autós szaklap főszerkesztő-helyettese. A döntéshozók arra jutottak, hogy – más európai országokhoz hasonlóan – diszkriminálják a gázolaj-meghajtású gépjárműveket.

A szakértő szerint időszerű volt, hogy meghozzák ezt a döntést, hiszen el akarták érni, hogy riasztási fokozatnál tényleg csökken a járművek száma a városban. Az 2019-ben hatályos rendelkezés a forgalomban lévő autók 50 százalékát érinti majd, így mindenképpen szemmel látható lesz a változás. Ráadásul Budapesten gyakoriak a 10 év körüli autók, ahogy a dízeljárművek is.

Amennyiben 45 százalék alá kerül Magyarországon a korlátozott kategóriába tartozó autók aránya, újabb szigorítás következhet, és szmogriadó idején az korszerűnek tekinthető Euro 5-ös és 6-os dízeljárművek sem közlekedhetnek majd – figyelmeztetett a szakértő. A gázolaj-meghajtású gépkocsik visszaszorítása európai tendencia, Németországban is megkülönböztetve kezelik a dízel és benzines autókat.

KAPCSOLÓDÓ HANG

VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor: Izrael, Irán és az újabb brüsszeli hülyeség

"A közel-keleti háború teljesen új helyzetet teremtett, Magyarország ezért hivatalosan kezdeményezi, hogy az új helyzetre tekintettel Brüsszel vegye le a napirendről az orosz energiahordozók végleges kivezetésére vonatkozó javaslatát, és haladéktalanul készítsen hatástanulmányt a közel-keleti háború következményeiről és a veszély elhárításának összeurópai módozatairól" - írta Orbán Viktor a Facebook-oldalán.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.06.16. hétfő, 18:00
Ugrósdy Márton
a Miniszterelnöki Kabinetiroda helyettes államtitkára
Rommá bombázza Teheránt az izraeli légierő, ballisztikus rakétákat lőtt ki Irán - Híreink a Közel-Keletről vasárnap

Rommá bombázza Teheránt az izraeli légierő, ballisztikus rakétákat lőtt ki Irán - Híreink a Közel-Keletről vasárnap

Szombat éjszaka újabb iráni válaszcsapás érte el Izraelt: tíz ember meghalt, húsz eltűnt, kétszáz megsérült. Izraeli támadások során találatot kapott az iráni védelmi minisztérium épülete (vélhetően válaszként Teherán hasonló tegnapi akciójára) illetve egy olajdepó. Mindkét fél elhúzódó háborúra készül. A szakértők attól tartanak, hogy Irán elzárhatja a fosszilis tüzelőanyagok szállításában kulcsfontosságú Hormuzi szorost. A nap folyamán az izraeli légierő súlyos támadásokat mért Teheránra, Irán pedig ballisztikus rakétákat lőtt ki Izrael államra. Cikkünk folyamatosan frissül a közel-keleti konfliktus legfontosabb híreivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×