Központi segítség nélkül másként nem lehet megoldani a problémát a vadászok szerint – olvasható a szabadfold.hu-n. Az autópálya állatvédő kerítése alacsony, a szarvasok könnyedén átugorják a sztráda mentén, ahol olykor a gaz is embermagasságú, vagyis ideális búvóhelyet jelent a vadaknak - érvelnek.
A Siófok környéki vadászegyesület területe határos az M7-essel. A vadászok arra hívták fel a figyelmet, hogy 2014 óta gyakorlatilag minden alkalommal a vadásztársaságok felelőssége, ha a vad a sztrádára téved. A sztrádán közlekedő autós a díjfizetés ellenében elvárja, hogy biztosítsák a gyors és biztonságos közlekedés feltételeit, és az aligha várható el tőle, hogy a megengedett 130 kilométeres maximális sebesség tudatában "óvatosabban" hajtson, ahol vadveszélyre figyelmeztető táblát lát.
A vadászok úgy tapasztalják: miközben ők több millió forintos összegeken vitáznak egy-egy vadbaleset után, a sztráda mentén lévő területeket évek óta nem tartják karban, nem végeznek bozótirtást, és
sok helyen hiányos vagy alacsony a vadak feljutását meggátló kerítés.
A vaddal való ütközés esetében a Baranya Megyei Rendőr-főkapitányság minden esetben javasolja, hogy az érintettek hívjanak rendőrt a helyszínre, függetlenül attól, hogy a vad elhullott-e, vagy esetleg elment a baleset helyszínéről – közölte a bama.hu. A kiérkező helyszínelő megvizsgálja, hogy a járművezető részéről megállapítható-e a KRESZ valamely szabályának megsértése. Amennyiben igen, akkor szankcionálja azt, azonban ha nem történt szabályszegés, akkor is rögzíti a tényeket. Megállapítja továbbá, hogy melyik vadásztársaság az illetékes a területen, és intézkedik a kiértesítéséről, az elhullott állat elszállíttatásáról, valamint a későbbi kárrendezéshez a jogosultak kérésére a rendőrség kiadja az elkészített iratokat. Az ezt követő kártérítési ügy kicsit sem egyszerű: a károk jellemzően százezrekben mérhetők.
A szakemberek az autósoknak fokozott figyelmet és kisebb sebességet ajánlanak a balesetek elkerülése érdekében.