eur:
410.64
usd:
393.87
bux:
0
2024. december 28. szombat Kamilla
Trendforduló: így változtak meg tévézési szokásaink

Trendforduló: így változtak meg tévézési szokásaink

A Nielsen Közönségmérés adatai alapján 2017 első negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan 5 óra 3 percet töltött a tévékészülékek előtt. Az idő egyharmadát sorozatokra, vígjátékokra és akciófilmekre fordítottuk. Nőtt a filmcsatornák közönségaránya is.

2017 első negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan 5 óra 3 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely

6 perccel kevesebb, mint az előző év ugyanezen időszakában.

A 4-17 évesek tévénézéssel töltött ideje 3 óra 8 perc volt, a 18-49 éves korcsoporté pedig 3 óra 53 perc, ami a gyerekek esetében 12 perces, a 18-49 éveseknél pedig 17 perces csökkenést jelentett. Az 50 évnél idősebbek naponta átlagosan 6 óra 58 percet tévéztek az év első negyedében, amely 7 perccel több, mint egy évvel korábban.

Az általános szórakoztató csatornák csoportja 2017-től már a TV2 , RTL Klub, M3, Duna TV és Duna World csatornákat is magában foglalja, együttes részesedésük 2,2 százalékponttal csökkent, míg

a filmcsatornák 1,5 százalékponttal növelték közönségarányukat

2016 első negyedévéhez képest a 4 évnél idősebb, tévés háztartásban élők körében. A többi tematikus csatornacsoport részesedése a változások ellenére is viszonylag stabil maradt: 1 százalékpontnál kisebb volt az elmozdulás a tavaly mért értékektől az ismeretterjesztő, életmód, hír-, gyerek-, zene- és sportcsatornák esetében is.

A tévénézési időből a filmek 16,1%-ban részesedtek, melyből 10%-ot szintén az akciófilmek és vígjátékok mondhattak magukénak. A „hírek, aktuálpolitika, gazdaság” tematikájú műsorok a sugárzási idő 2,4%-át alkották, de a tévénézési idő tekintetében négyszeres arányt – 9,8%-ot értek el, és az információs műsorok 3,5%-os kínálati arányához képest is nagyobb – 5,1%-os – volt az érdeklődés. A művelődéssel, tudománnyal, kultúrával kapcsolatos műsorok a programkínálat 9,5%-át alkották, de a tévénézésre fordított időből csupán 4,1%-ban részesedtek. A sportműsorok 6,6%-os sugárzási arányához képest feleakkora volt a műsorfogyasztásból való részesedés – hasonlóan a zenei műsorokhoz, melyek bár a műsoridőből 5%-ban részesedtek, fogyasztási arányuk csupán 2,3% volt.

A tévénézési idő 9,8%-át a szórakoztató műsorokra fordították a nézők, melynek harmadát a valóságshow-k vitték el. A „nem zenés fikció” kategóriájába sorolt műsorok 31%-ban részesedtek a sugárzási időből, melynek kétharmadát sorozatok és szappanoperák alkották, a fennmaradó harmadba különböző animációs filmek kerültek, és csupán 0,6%-ot tettek ki az ide tartozó egyéb műsorok. A tévénézési időből a nem zenés fikció 30%-ban részesedett, melyből 24,3% a sorozatoké és szappanoperáké volt, és további 5,7% jutott az animációkra.

Címlapról ajánljuk
Felmérték a magyar gimnazisták történelmi tudását – ezek a legfőbb tanulságok

Felmérték a magyar gimnazisták történelmi tudását – ezek a legfőbb tanulságok

A középiskolás diákok többsége komplex történelmi gondolkodással fordul a múlt eseményeihez, ám döntő szerepe a családokkal szemben a történelemtanároknak van az érdeklődésük kialakulásában – derült ki az MCC Tanuláskutató Intézet legutóbbi felméréséből. Setényi János oktatáskutató az InfoRádióban elmondta: a történelemoktatásra fordított órák száma és a tananyag minősége is megfelelő, a populáris kultúra pedig jól kiegészítheti az oktatást, de nem válthatja fel.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 28. 14:04
×
×
×
×