„A 21. századi pedagógus az online térben maga is átél élményeket, tájékozódik,
újabb és újabb portálokat, közösségi médiafelületeket ismer meg, és főképp nem utálja azt. A digitális generáció tagjai pedig átlagosan napi több órát tartózkodnak az online térben” - vázolta Tari Annamária.
A pszichológus úgy látja, hogy az információs korban egy X-generációs felnőtt töredék időt tölt az online térben ahhoz képest, hogy egy középiskolás vagy egy általános iskola felső tagozatos diák mennyi időt tölt ott.
Tari Annamária összességében úgy látja, hogy van metszet, közös halmaz.
„A jó az, ha mindkét csoport elfogadja a másik életformáját,
azt, hogy másképp kommunikálnak, de tudják, hogy mindkét csoport jót akar” - hangsúlyozta a pszichológus.
„A legnagyobb kihívást az információs korban az jelenti, hogy az X és a baby boomer-generáció – aki már bőven felnőtt volt, amikor elkezdődött az információs kor – kommunikáció alakítson ki az Y, Z és Alfa-generációval, akik már viszont élettérként kezelik az online felületeket” - fogalmazott Tari Annamária.
A pszichológus úgy véli, hogy az a fajta régi aszimmetrikus helyzet, amiben a tanár-diák viszony egy tekintélytiszteletet megkívánó, domináns-alárendelt pozíciót megkívánó szituáció volt, egy kicsit már a múlté.
„Az aszimmetrikus viszony megmaradt, de a szakirodalom általában azt ajánlja, hogy
a gyerekeket egy kicsit partneribb viszonyban többféle érdekes helyzetbe bevonjuk,
és hagyjuk, hogy az aktivitásuk meginduljon. Ehhez azonban attitűd- és szemléletváltás is kell” - fogalmazott a pszichológus.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!