Nyomatékosan próbálják felhívni a BKK jegykiadó automatái az utasok figyelmét arra, hogy vegyék el a visszajáró pénzt. A jelenségre a Közlekedő Tömeg nevű blog hívta fel a figyelmet a múlt héten. Az utasok meglepetten tapasztaták, hogy a készülékek ilyen hangosan figyelmeztetik őket, a közösségi oldalakon hozzászólók többségét zavarta, hogy az automaták hangos szirénázásba kezdenek.
Az InfoRádió megkereste az ügyben a Budapesti Közlekedési Központot, hogy miért szirénáznak ilyen hangosan a jegykiadó készülékek, várható-e változás, szándékosan így működik az automaták.
A BKK írásban arról tájékoztatott, hogy a jegy- és bérletkiadó automatáknál szoftvermódosítás történt, az újítás lényege, hogy a vásárlás végén az automata felhívja fel az ügyfelek figyelmét arra, hogy vegyék el a visszajáró pénzt, erre 60 másodperc áll rendelkezésre.
A hangüzenetet az automata folyamatosan ismétli egy sípoló hang kíséretében egészen addig, amíg a felhasználó a visszajáró bankjegyeket el nem veszi.
A BKK hangsúlyozta, amennyiben a szenzor már nem észlel bankjegyet a következő 10 másodperces ellenőrzéskor, akkor a hangfájl lejátszása megszűnik.
A BKK arról is beszámolt, hogy erre a fejlesztésre azért volt szükség, mert ha az ügyfél nem veszi el a rendelkezésére álló 1 perc alatt a visszajáró bankjegyet, a készülék visszahúzza a pénzt, ezzel is megakadályozva, hogy a visszaadó nyíláson keresztül az illetéktelenek kezébe kerüljön.
A BKK úgy érzi, az új fejlesztés kezdeti tapasztalatai kedvezőek, a bankjegy-visszahúzások száma jelentőse csökkent, az ilyen ügyfélpanaszok száma csökkent. A közlekedés-szervező hangsúlyozta, elemzik és értékelik a bevezetett újítás tapasztalatait, és ha szükséges, módosítják az automaták jelenlegi beállításait, például a hangerőt és sípolás hosszát.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!