Az Mfor arról készített összeállítást, hogy a magyar labdarúgó-válogatott és a Liverpool középpályása 2024-ben üzletileg sem zárt rossz évet, pedig szinte még csak most kezdte a bizniszt.
Mint a cikk rámutat, a mára világszerte ismert labdarúgó 2023 novemberében új céget alapított, kezdetben székesfehérvári székhellyel SZD10 Magyarország Kommunikációs Kft. névvel.
A társaság első éve nem akárhogy alakult: 225,7 milliós nettó árbevételéből 140 millió forintos nyereséget könyvelhetett el. Szoboszlai osztalékot nem vett ki az eredményből. A cikk megjegyzi még, hogy amerikai információk szerint Szoboszlai 5 évre szóló szerződését a Liverpoollal 31,2 millió font összegre kötötték meg, ami évente átlagosan 6,24 millió fontnak felel meg, ez a jelenlegi árfolyamon számolva csaknem 3 milliárd forint.
Ami a vállalkozást illeti,
- eszközei (köztük a pénzeszközök is) 3 millióról 296,4 millióra nőttek
- saját tőkéje 3 millióról 142,2 millióra duzzadt
- a cég átköltözött Budapestre, ahol menedzsere többi vállalkozása is működik
- ügyvezetője Szoboszlai Zsolt helyett immár a menedzser, Esterházy Mátyás
- tulajdonosa pedig 2024 februárja óta Szoboszlai Dominik.
Van viszont egy másik cég, a 2021-ben alapított DomiNation Esports Kft., amely ellen pár nappal azt követően indult végelszámolási eljárás, hogy Szoboszlai Dominik bejelentette, partnerségi megállapodást kötött a Red Bull energiaital-gyártóval. A menedzser az eseményeket "fókuszváltással" magyarázta akkor, hiszen a menedzser cége is növekszik, és immár Szoboszlai Dominiknak is kizárólag a futballra lehet összpontosítania, ami a munkát illeti.
Szoboszlai ma már a Magyar Telekomnak is partnere, de ő a hazai McDonald's arca is, és lassan egy éves a "Domi-étel" márka.
Egyes hírek arról is szólnak, hogy Dániában és Magyarországon is női kézilabdaklubot vehet a labdarúgó cége, illetve befektethet ezekbe.