Ismeret- és tevékenységközpontú oktatás helyett gyermekközpontú oktatásra van szükség – mondta korábban a Magyar Tudományos Akadémia Közoktatási Elnöki Bizottságának elnöke. Csépe Valéria szerint a gyerekek komplex fejlődésének tükrében kell meghatározni a tartalmi kereteket és az oktatás eszközeit, módszereit.
Az akadémikus vezeti a Köznevelési Kerekasztal tartalomfejlesztésért és módszertanért felelős munkacsoportját, amely éve eleje óta dolgozik az új Nemzeti Alaptanterv koncepcióján.
„Ez egy rugalmas, jól tervezhető, az iskolában a helyi igényekhez is alakítható kerettantervekből levezetett rendszer, amelynek egyik alapja egy külön szemléletmódot igényel, ez a kisiskolások nevelése.”
Ezeket az alapvetéseket még egy júniusi sajtótájékoztatón összegezte Csépe Valéria. Palkovics László oktatási államtitkár most arról beszélt, hogy november végére elkészül az új NAT koncepciója, amely az eddigieknél kötetlenebb rendszerre épül. A szakértők alapvetően négyévenként meghatározott standardokban gondolkodnak, és az érettségi követelményekből kiindulva fejtik vissza az elvárásokat egészen az alsó tagozatos oktatásig.
Az államtitkár azt mondta: november végén, a koncepció elkészülte után áll a nyilvános viták és konzultációk elébe. A tervek szerint 2019-től oktathatnak majd az új NAT szerint az iskolákban.