"A Gemius most februárban készítette el azt a kutatást, amely a hazai internetezők mobileszköz-használati szokásairól szólt. 2200 fős mintán végeztük el a felmérést, online kérdőíves módszerrel, a 15 éven felüli magyar internetezőkre súlyozva, reprezentatív a minta” - mondta Vanyolai Réka, a Gemius elemzője az InfoRádiónak.
Hozzátette: leginkább az okostelefon, a laptop és a notebook használata vezet, a penetráció nőtt is 2015-höz képest, 67 %-os az okostelefon penetráció, míg a tablet viszonylag alacsonyabb, az internetezők negyede rendelkezik tablettel. A tableteket inkább szórakoztatásra használják, a leggyakrabban videótartalmat és okostévét fogyasztanak rajta.
„A mobilozókat öt csoportra különítettük el. A legnagyobb csoport az „Egyszerű, nagyszerű” nevet kapta, ide főképp a középkorúak tartoznak, akik kevésbé használják ki az okostelefonok tulajdonságait, inkább navigációt, térképtartalmakat és híreket fogyasztanak, és a kapcsolatuk az okostelefonnal nem is annyira erős, mint a többi csoportnál” - fogalmazott a Gemius elemzője.
„A másik csoport a „Nagyágyú” kategória, középfokú végzettségű férfiakból áll, sokféle eszközt csatlakoztatnak a telefonhoz, aktívak a közösségi oldalakon is. A harmadik csoport az "Y generáció", ők 29 éven aluliak, erős közösségi aktivitással. A negyedik csoport az "InstaGirl", fiatal korosztály, az ő közösségi aktivitásuk a legerősebb, nagyon sok képet posztolnak magukról. Az ötödik csoport pedig a „Kommenthuszár”, ők nagyon sokat kommentelnek híreket, blogokat, szintén fiatalosabb csoportról van szó.” - foglalta össze az elemző.
Vanyolai Réka az InfoRádiónak elmondta, hogy a felmérés szerint leginkább a keresőmotorokat használjuk, a közösségi tartalom is nagyon erős, illetve a hírek és a navigáció. A legkevésbé az előfizetéses műsorszolgáltatást és a társkereső tartalmat fogyasztjuk.