A Concorde és szovjet mostohatestvére, a Tu-144 még az utasszállító légiágazat csúcsrepülőinek számítottak. Egészen addig, amíg nem jöttek a sorsukat megpecsételő balesetek, illetve a hideg pénzügyi adatok.
Vállalkozók egy csoportja azonban nem adta fel a hangsebességnél gyorsabb utasszállító gépekről szóló álmot, amely azt ígéri, hogy ismét három óra alatt át lehet repülni Európából Amerikába, és most egy újabb cég, a Boom Supersonic próbálkozik azzal, amibe másoknak már beletört a bicskájuk.
Blake Scholl, a cég alapítója keresetlen szavakkal fordult azokhoz is, akik szerint a klímavédelem jegyében vissza kéne fognunk a repülőutakat.
"Ez nagyon nyomasztó. Vannak emberek, akik úgy tekintenek erre, hogy kevesebbel kell beérnünk. Kevesebb energiát kell használnunk, kevesebb helyre kell elutaznunk, kevesebb dolgunk legyen. Elég nyomasztó ez az erkölcsösködés" – magyarázta, majd hozzátette:
"Én hiszek a bőség jellemezte jövőben, olyan jövő kell, amikor több ember tud, gyakrabban, több helyre menni."
Scholl az angliai Farnborough-ban rendezett légishow-n beszélt, ott mutatta be cége az Overture, azaz Nyitány névre keresztelt szuperszonikus utasszállító első darabját, a pilótafülkét. A vizionárius szavainak négy megjelent, volt Concorde-pilóta adott további súlyt. A gépet 64 férőhelyesre tervezik, és 2080 km/órás sebességgel tud majd repülni.
A vállalkozó szerint azok, akik szégyenérzetet akarnak kelteni a repülőt választó utazókban, az emberi haladást akarják elgáncsolni.
"El tudja képzelni ezt a beszélgetést a Zoomon? Annyira rossz lenne – mondta a Telegraph című lap újságírójának. – Azt akarom, hogy a gyerekeink más országokba utazhassanak, hogy együtt ehessenek más emberekkel, hogy megoszthassák élményeiket.
Ehhez pedig gyorsabb gépek és elfogadható árak kellenek, és igen, vigyáznunk kell a bolygóra."
A Colorado állambeli Denverben működő cégének már 130 megrendelése van az olyan légiközlekedési nagyágyúktól, mint az American Airlines, a United Airlines és a Japan Airlines. Jelenleg ez az egyik cég, amely a szuperszonikus légiközlekedés feltámasztásával foglalkozik. Három évvel ezelőtt ugyanis csődbe ment a rivális Aerion.
Becslések szerint a Concorde-utód Overture ára darabonként 200 millió dollár lesz, de ez nem foglalja magában a belső kialakítást. A tervek szerint az első gépeket 2029-ben szállítják le. Scholl azt mondta: a repülők szén-dioxid-emissziós előírásait az úgynevezett "fenntartható légi üzemanyag" használatával lehet elérni.