Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 13. szombat Luca, Otília
Pozsony, 2017. június 20.A Volkswagen szlovákiai leányvállalatának dolgozói a pozsonyi gyár előtt sztrájkjuk első napján, 2017. június 20-án. A német járműgyártó alkalmazottai a bérköveteléseik megtagadása miatt szüntették be a munkát. (MTI/EPA/Jakub Gavlak)
Nyitókép: A Volkswagen szlovákiai leányvállalatának dolgozói a pozsonyi gyár előtt sztrájkjuk első napján, 2017. június 20-án. A német járműgyártó alkalmazottai akkor a bérköveteléseik megtagadása miatt szüntették be a munkát. (MTI/EPA/Jakub Gavlak)

Hamarosan érkezik a leépítés a pozsonyi Volkswagennél

Júniusig radikálisan csökkenthetik a pozsonyi Volkswagen autógyár alkalmazottainak számát. A vállalat a gyártás optimalizálása miatt több változtatást is tervez a következő hónapokban.

Lapok szerint úgy tudni, az autógyár nem tervezi újabb modellek gyártását, idén két gyártósoron csökkentik a műszakok számát, emiatt júniusig háromezer munkást bocsáthatnak el a pozsonyi konszernből. Sajtóértesülések szerint a cég vezetése már tájékoztatta az alkalmazottakat a tervezett lépésekről. Mintegy 800 munkásnak nem hosszabbítják meg a meghatározott időre szóló szerződését.

Visszaküldik Magyarországra az Audi Hungariától kölcsönkapott 400 alkalmazottat.

A munkaközvetítő ügynökségek által felvett 600 alkalmazott sem kap további megbízatást a munkaadótól. A dolgozók közül 500-an ideiglenesen a konszern más gyáraiban találhatnak munkát, és 600 munkás a természetes fluktuáció eredményeként távozhat az autógyárból.

A műszakok megkurtítása miatt további juttatásoktól is eleshetnek a munkavállalók.

„A napokban részletesen tájékoztattuk a vállalat alkalmazottait a jelenlegi helyzetről és az ebből fakadó rendelkezésekről. A cég felelősségteljesen kezeli a kialakult helyzetet, aktívan segítjük az érintetett alkalmazottak további elhelyezkedését, például belső állásbörzét szervezünk” – nyilatkozta Lucia Makaiová, a pozsonyi Volkswagen szóvivője.

Az autógyár nem erősítette meg a sajtóban megszellőztetett számokat. Zoroslav Smolinský, a szakszervezet elnöke nem annyira borúlátó, szerinte elképzelhető, hogy új modelleket is gyárthatnak majd a pozsonyi üzemben.

A szakszervezet a nyomásgyakorlás érdekében a német kollégák segítségét kéri. „A vezetőség tájékoztatott a lehetséges létszámcsökkentésről. Ez azonban csak akkor veszélyeztet, amennyiben az elkövetkező évekre az üzem nem kapna engedélyt új modellek gyártására“ – fogalmazott Smolinský.

Az optimalizáció miatt már ebben az évben kevesebb műszakban gyártják majd a SUV-okat és a városi kisautókat Pozsonyban. A szabadidőautók, azaz az SUV gyártásánál 9 év után visszatérnek a klasszikus három műszakos modellre. 2010-ben vezették be a négy műszakos gyártási modellt a gyárban, akkor úgy tervezték, hogy egy-másfél évig tartanak ki a gyakorlat mellett.

Az eddigi két műszak helyett már csak egy műszakban gyártanák a városi kisautókat a pozsonyi gyárban.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor Mohácson: arra szerződtem, hogy megváltoztassuk a sorsunkat

Orbán Viktor Mohácson: arra szerződtem, hogy megváltoztassuk a sorsunkat

A kormányfő a közös cselekvés képességét tekinti hatalomnak, a dolgok megértését pedig fantasztikus életörömnek. Mohácson szerinte rossz irányba fordult a történelem, de a túlélés szimbóluma is a város. A közelgő uniós csúcsra utalva azt mondta: verekedni megy Brüsszelbe., ahol ha úgy döntenek, hogy hozzányúlnak az orosz devizatartalékhoz, akkor el kell azon gondolkodni, hogy a magyart elviszi onnan a kormány. Brüsszel szerinte zsinórban a harmadik választást próbálja megnyerni Magyarországon, amelynek viszont egy szempontból életbiztosítása Törökország.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
Így vált kudarctörténetté az önkormányzatok ingatlangazdálkodása – Van ebből kiút?

Így vált kudarctörténetté az önkormányzatok ingatlangazdálkodása – Van ebből kiút?

Budapest belvárosában sétálva feltűnő, hogy gyakran egymás mellett a legdrágább éttermek és a bedeszkázott portálok váltják egymást. Sokan nem tudják, hogy ennek hátterében gyakran tulajdonosi különbségek állnak: míg az egyik üzlet piaci, a másik önkormányzati tulajdonban van. A felszín alatt ugyanez a kontraszt: a WestEnd bevásárlóközpont aluljárószintje tele van üzletekkel, míg a Nyugati téri aluljáróban a legtöbb helyiség üresen áll – ez pontosan rámutat az önkormányzati és a piaci ingatlangazdálkodás torz kettősségére. A legutóbbi számítások szerint csak Budapesten tízezres nagyságrendű nem lakáscélú önkormányzati helyiség található (földszinti üzletek, irodák, pincék). Ez óriási városfejlesztési és helyi gazdaságfejlesztési potenciált jelent, amelyet a gyakran bürokratikus és passzív vagyongazdálkodási gyakorlat miatt az önkormányzatok jelentős része nem használ ki. Hétrészes cikksorozatunkban bemutatjuk a hazai helyiséggazdálkodás helyzetét, az önkormányzati ingatlanvagyon jelentőségét, feltárjuk a jó és rossz gyakorlatokat, majd konkrét javaslatokat fogalmazunk meg a rendszer reformjára.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×