Infostart.hu
eur:
398.12
usd:
344.17
bux:
101786.08
2025. augusztus 6. szerda Berta, Bettina
Nyitókép: Pixabay

A Google beveti a csodafegyverét, vége a trükközésnek

Úgy tűnik, egy módszerrel sikerrel kijátszható minden reklámblokkoló a YouTube-on, és már teszteli is azt a Google.

A Google lassan egy éve dolgozik azon, hogy leszámoljon a reklámblokkolókkal a YouTube-on, kvázi lehetetlenné téve az ilyen kiegészítők használatát.

A tökéletes receptet sokáig nem találták meg: volt már például olyan megközelítés, melyben csak meghatározott számú videót lehetett megtekinteni, majd a platform egyszerűen letiltotta a felhasználót, míg nem kapcsolta ki a bővítményt, vagy fizetett elő a prémium csomagra. Az igyekezet érthető: a cég a reklámblokkolók miatt elesik a hirdetési bevételektől, de ez érvényes a tartalomgyártókra is.

A legújabb módszer nem a tiltásról szól, hanem arról, hogy bármi áron lenyomja a felhasználók torkán a reklámokat

– írja a hvg.hu.

Eddig ugyanis a reklámok – konyhanyelven – különálló részei voltak a videónak. Ezt a blokkolók észlelték, és egyszerűen kiszűrték. Bár a Google is folyamatosan igyekezett változtatni a működésén, hogy megnehezítse a blokkolók dolgát, de ez egy örök macska-egér játéknak bizonyult.

Az új megközelítés gyökeresen más, mint az eddigiek: a videó szerves részévé teszi a reklámot, gyakorlatilag lehetetlenné téve a reklámblokkolók számára, hogy ki tudják szűrni.

Mint arra az Android Police felfigyelt, a Redditen egyre több, bevallottan reklámblokkolót alkalmazó felhasználó panaszkodik arra, hogy

egy rejtélyes, átugorhatatlan fekete képernyőt látnak a YouTube-videók helyén.

Ez néhány másodpercig „ketyeg” üresen, és arra enged következtetni, hogy a YouTube valóban kísérletezik az új megközelítésével. Végül a jelek szerint elindul a videó.

Eddig a reklámblokkolók nyomtalanul kiszűrték a hirdetéseket szőröstül-bőröstül, de most már nem tudnak mit kezdeni az új, videóba ágyazott formátummal.

Jelenleg azt nehéz megmondani, mennyire elterjedt a jelenség, de a Redditen többen is panaszkodnak rá, még ha meg is jegyzik, hogy ezt a pár másodperc „sötétséget” is szívesebben nézik, mint a reklámokat.

A Google szándéka azonban egyértelmű, és az elmúlt időszak tempója alapján elég valószínű, hogy már a csőben lehet a tökéletes, működő megoldás a reklámblokkolók kiszorítására.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk

Tüzérségi támadás érte a német Bürgergeldet

A feltétel nélküli alapjövedelem a korábbi Scholz-kormány egyik legjelentősebb szociális jellegű döntése volt. A korábbi Hartz IV. támogatás "utódaként" jött létre a rászorultak segítésére hivatott "Bürgergeld", mostanra azonban kiderült, hogy túl sokba kerül.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.08.06. szerda, 18:00
Szécsényi Gábor
Az Autó című autós magazin főszerkesztője
Kijött a hét egyik legfontosabb adata - Esett Amerika

Kijött a hét egyik legfontosabb adata - Esett Amerika

Tegnap meredek felpattanást láthattunk az amerikai tőzsdéken a pénteki leolvadást követően, ez a két nap jól mutatja, hogy vélhetően mi vár ránk a következő hetekben: a korábbi hónapokban látottnál magasabb volatilitásra lehet számítani a piacokon, amíg a várható kamatcsökkentés hatása és a gyenge gazdasági kilátások között lavíroznak a befektetők. Ami a mai napot illeti, a kedvező hangulatú ázsiai kereskedést követően Európában is emelkedést láthattunk, a magyar tőzsdén sincs hiány izgalmakból, hiszen az erős második negyedéves gyorsjelentést követően bár nincs nagy ugrás az OTP árfolyamában, de így is új történelmi csúcsra került a részvény. Komoly ralit láthatunk viszont a Duna House részvényénél, már több mint 6 százalékkal került feljebb az árfolyam. A vártnál rosszabb lett viszont az amerikai ISM szolgáltatószektori beszerzésimenedzser-indexe, aminek hatására csökkent a lelkesedés az amerikai tőzsdéken, az arany pedig ismét emelkedni kezdett. A kereskedés végén esést jeleztek a vezető amerikai indexek.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×