Sok szakember eddig a figyelmetlenséggel vagy az alacsonyabb intelligenciaszinttel magyarázta, hogy néhány diák rosszul teljesít az általános iskolában.
A durhami egyetem kutatói azonban ezt felmérésükkel cáfolták, ugyanis egy háromezer diák bevonásával készített kutatásból kiderült, hogy a probléma genetikai eredetű, és a rövid távú memória károsodásával magyarázható.
A rövid távú memória felel azért, hogy például egy egyszerű számítást fejben végezzenek el a tanulók.
A kutatók a diákok tíz százalékánál azonosították ezt a problémát, amelyet a pedagógusok is ritkán ismernek fel, így a kezelés helyett inkább rossz jegyeket adnak a butábbnak hitt gyerekeknek.
A kutatók szerint az ilyen problémával küzdő gyerekek jobb eredményeket érhetnek el, ha a pedagógus megismételteti a feladatot, egyszerű és rövid mondatokban beszél, és részekre bontja a gyakorlatokat.
"A gyenge rövid távú memóriával rendelkező tanulók akkor lehetnek sikeresek, ha megtanítják őket tanulni, és nem az a megfelelő módszer, ha kevesebb információval látják el őket" - közölte Tracy Alloway, a durhami egyetem munkatársa.
Újabb gond a fúrt kutakkal – itt a figyelmeztetés